امداد هوایی پس از ۹ ماه در جنوب کرمان فعال شد

جیرفت- ایرنا- پس از گذشت حدود ۹ ماه نبود بالگرد هوایی در فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت روز یکشنبه یک بالگرد با ظرفیت حمل چهار بیمار به این مجموعه اضافه شد و مسئولان می گویند ظرفیت این بالگرد بیشتر از قبلی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در حاشیه بهره برداری از این بالگرد گفت: با توجه به نیاز منطقه ۲ سال پیش بالگرد امداد هوایی در جیرفت مستقر شد که به دلیل وسعت منطقه این اقدام از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکتر علی اصغر خیرخواه با اشاره به ضرورت جایگزینی یک بالگرد با ظرفیت بیشتر در منطقه افزود: بالگردی که امروز در جیرفت مستقر شده ظرفیت ۱۳ سرنشین را دارد که با باز کردن تعدادی از صندلی ها چهار برانکارد و بیمار و ۲ تکنسین را می توانیم جابه جا کنیم.

وی با بیان اینکه این بالگرد ارتفاع پروازی حدو پنج هزار متر از سطح دریا دارد، ادامه داد: در مقایسه با قبل ظرفیت حمل بیمار از یک بیمار به چهار افزایش یافته و بالگرد ۲ موتوره است که در کوهستان پرواز می کند، فضای کابین بیشتری دارد و سوخت بیشتری هم حمل می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اضافه کرد: بالگرد امداد هوایی در نجات جان بیماران قلبی، سکته مغزی، تصادفی، سقوط از ارتفاع با صدمات وسیع و مادران باردار کمک بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به اهمیت کوتاه کردن زمان انتقال بیمار در اورژانس افزود: جابه جایی بیمار برخی مواقع در مناطق کوهستانی ممکن است از سه تا چهار ساعت به ۱۰ تا ۲۰ دقیقه کاهش پیدا کند که این زمان رساندن بیمار هرچه کوتاه تر شود ما خدمات بهتر و بیشتری می توانیم ارائه کنیم.

خیرخواه با اشاره به پوشش کامل منطقه توسط اورژانس پیش‌بیمارستانی ادامه داد: خدمات اورژانس در جنوب کرمان تمامی جاده های اصلی منطقه را تحت پوشش دارد.

وی یادآور شد: با توجه به ناوگان موجود و نیروی انسانی که ۱۱۵ در جنوب کرمان دارد، می توان گفت از حداقل ها با بهترین بازدهی استفاده می کنیم و پایگاه‌های فعال با تجهیزات کامل و نیروهای تخصصی در جنوب کرمان خدمات ارائه می کنند.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خدمات رسانی به هشت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، فاریاب، رودبارجنوب، جازموریان، قلعه گنج و منوجان را برعهده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha