فروش اینترنتی دارو به هر شکل غیرقانونی است

اصفهان-ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هیچ سامانه، مرکز، تارنما و داروخانه‌‎ای حق فروش اینترنتی دارو اعم از داروهای نُسخه‌ای و بدون نُسخه را ندارد.

محمود اعتباری، روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اصفهان، ضمن تبریک روز داروساز(پنج شهریور) افزود: فروش اینترنتی دارو غیرقانونی است و در حال حاضر با هرگونه فروش اینترنتی دارو برخورد می‌شود و فروش باید تنها بصورت حضوری باشد.

وی ادامه داد: هم استانی‌ها در صورت داشتن شکایت در باره فروش اینترنتی دارو می‌توانند ضمن تماس با تلفن ۱۹۰، شکایت خود را ثبت و پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی در حال تدوین برنامه‌ای برای ساماندهی فروش اینترنتی داروست، ولی هم‌اکنون از هر نوع فروش دارو از طریق اینترنت جلوگیری می‌شود و فروش باید تنها بصورت حضوری انجام شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: کمبودهای دارویی استان که سال گذشته زیاد بود، امسال تا حد بسیاری مرتفع شده است.

وی تصریح کرد: اصفهان در حال حاضر مشکلی در زمینه تامین آنتی‌بیوتیک‌ها، مُسکن‌ها و سرم‌ها ندارد و تنها با کمبود برخی از داروهای خارجی که مشابه ایرانی ندارند، مواجه است.

اعتباری گفت: امسال وضعیت پرداخت بیمه تامین اجتماعی به داروخانه‌ها بهتر از سال‌های گذشته است و در حالی که تامین اجتماعی پیش از این ۹ تا ۱۲ ماه تاخیر در پرداخت مُطالبات خود به داروخانه‌ها داشت، امسال این تاخیر به سه ماه کاهش یافته است.

وی یادآور شد: وضعیت پرداخت مُطالبات داروخانه‌ها توسط "بیمه سلامت ایرانیان" بهتر از "سازمان تامین اجتماعی" است و تمام طلب داروخانه‌ها از این بیمه تا تیر سالجاری پرداخت شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در باره تسویه بدهی این دانشگاه به شرکت‌های دارویی داخلی نیز گفت: سه شرکت عمده طلبکار از این دانشگاه متعلق به سازمان تامین اجتماعی هستند که در حال حاضر مقدمات تهاتر کل مُطالبات سال ۱۴۰۱ آنها با طلب بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی از سازمان تامین اجتماعی فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، افزون بر یکهزار داروخانه فعال در استان وجود دارد که نیمی از آنها در کلانشهر اصفهان قرار دارند.

اصفهان در رُتبه سوم از نظر تعداد داروخانه بعد از استان‌های تهران و البرز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha