۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85212191
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گرد و غبار دید افقی را در جاده های طبس کاهش داد

۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۰۰
کد خبر: 85212191
گرد و غبار دید افقی را در جاده های طبس کاهش داد

بیرجند- ایرنا- جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: به علت شدت گرد و غبار، دید افقی در جاده ها و مسیرهای شهرستان طبس کاهش یافت.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ محمد امیر کاظمی روز یکشنبه افزود: دید افقی در راه های شهرستان طبس - بشرویه و طبس - اصفهان به علت حجم بالای ریزگرد محدود شده است.

وی تاکید کرد: رانندگان با احتیاط و سرعت مطمئنه و عدم استفاده از نور بالا حرکت کنند و رعایت فاصله طولی مناسب با وسایل نقلیه جلویی را داشته باشند.

فاطمه زارعی کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هم گفت: در شبانه‌روز گذشته به دلیل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، دید افقی در مناطقی از استان تا ۸۰۰ متر کاهش یافت.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که وزش باد شدید و گرد و خاک در نواحی شمال غرب استان به ویژه شهرستان‌های طبس و بشرویه در ۲۴ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود. 

زارعی ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته کاهش دید افقی در بیشتر مناطق استان گزارش شده است به گونه‌ای که کاهش دید افقی در بشرویه به ۸۰۰ متر رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی افزود: دید افقی همچنین در ایستگاه سرایان به ۲ هزار متر، ایستگاه بیرجند به ۲ هزار و ۵۰۰ متر، فردوس به سه هزار متر، سربیشه به چهار هزار متر و ایستگاه طبس و قاین هم به پنج هزار متر کاهش یافته است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha