زندانیان شاغل در کارگاه‌های بنیاد تعاون تهران ۱۳ میلیارد تومان حقوق دریافت کردند

تهران - ایرنا - مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان تهران گفت: بیش از ۱۳ میلیارد تومان به حساب زندانیان شاغل در کارگاه‌های بنیاد تعاون تهران از ابتدای امسال تاکنون واریز شده است.

به گزارش ایرنا از بنیاد تعاون زندانیان استان تهران، محمدرضا تقی پور روز یکشنبه با اشاره به اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی سازمان زندان‌ها تاکید کرد: اشتغال و حرفه آموزی جزء اولویت‌های اساسی سازمان زندان‌ها است که با جدیت در این بنیاد در حال انجام است.

وی ادامه داد: دوران حبس فرصتی است تا مددجویان با فراگیری یک حرفه، مسیر درست زندگی پس از آزادی را در پیش گرفته، روزی حلال کسب کنند.

تقی پور تصریح کرد: کارگاه‌های متنوعی مانند سراجی، شیرینی پزی، آبمیوه گیری، نانوایی، بسته بندی موادغذایی، خیاطی و کفاشی متعلق به بنیاد تعاون زندانیان در مراکز تامینی و تربیتی اداره کل زندان های استان تهران دایر است.

بنا به این خبر، مددجویان علاقمند واجد شرایط با موافقت مراجع قضایی، در کارگاه‌های یاد داخل زندان یا سطح شهر استخدام شده، معاش خانواده را در دوران حبس تامین می‌کنند.

به گزارش ایرنا، بنیاد تعاون زندانیان با حدود ۷۰ سال سابقه با هدف توانمندسازی زندانیان برای بازگشت مجدد آنان به جامعه فعالیت می‌کند و مطابق با اساسنامه این نهاد عام المنفعه، حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی برای زندانیان در دوران حبس دو هدف کلی بنیاد تعاون زندانیان است و اکنون ۶۵ هزار زندانی شاغل در یکهزار واحد تولیدی در پیرامون یا بیرون از زندان‌ها مشغول فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha