خدمات ارزنده ارائه شده به زوار اربعین نیازمند ثبات و پایداری است

تهران- ایرنا- نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، خدمات ارزنده ارائه شده به زوار اربعین را نیازمند ثبات و پایداری بیشتر عنوان کرد و گفت: به‌ دلیل تردد ۶۰ درصد زوار اربعین از مرز مهران، ارتقای این خدمات ضروری است.

«سارا فلاحی» در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره شرایط مرزی مهران و خسروی برای خدمات‌دهی به زوار اربعین گفت: به دلیل کوتاه بودن مرز مهران تا نجف و کربلا و امنیت بالای آن، بیشترین تردد زوار اربعین از این مرز انجام می‌شود و دولت زیرساخت‌های مهم و خدمات ارزنده‌ای را در مرز ایجاد کرده و ارائه می‌دهد.

نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به عبور ۶۰ درصد زوار اربعین از مرز مهران، توسعه و ارتقای زیرساخت‌های فعلی را ضروری دانست و افزود: زوار از همه استان‌های کشور و سایر کشورها به مرز مهران آمده و استان ایلام و سایر استان‌های همجوار نیاز دارند از کیفیت بهتر خدمات‌دهی برخوردار شوند؛ چرا که امروز مرز مهران به مرز بین المللی برای زوار اربعین تبدیل شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآورشد: یکی از نیازهای مرز مهران، افزایش تعداد اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه عمومی برای جابه‌جایی زوار است؛ همچنین با توجه به گرمی هوا، افزایش گیت‌های عبور یکی از مسائل مهم و کلیدی است تا زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) راحت‌تر در مسیر راهپیمایی بروند.

فلاحی با اشاره به خدمات ارزنده‌ای که دولت در حوزه بهداشت و درمان در مرزهای مهران و خسروی تدارک دیده است، عنوان کرد: با توجه به حجم بالای زوار که امکان گرمازدگی یا بیماری آنها وجود دارد، انتظار می‌رود خدمات بهداشتی و درمانی ارتقا یابد.

وی با تأکید بر لزوم پایداری و ثبات امکانات زیرساختی در مرز مهران عنوان کرد: این امکانات نباید فقط به ایجاد چند سایه‌بان موقت محدود شود و باید امکانات سرمایشی مناسبی برای تردد بهتر زوار در نظر گرفت.

این نماینده مجلس با اشاره به تردد میلیونی زوار اربعین از مرز مهران تصریح کرد: ضروری است برخی از مشکلاتی که وجود دارد برای همیشه رفع شده و تقسیم بار ترافیکی برای عبور زوار هم در نظر گرفته شود و استان کرمانشاه می‌تواند نقش مهمی در کاهش ترافیک در مرز مهران ایفا کند.

فلاحی در ادامه گفت: با توجه به اینکه بیشترین خدمات‌رسانی در پیاده‌روی اربعین از سوی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود، باید منتفع شدن از برخی مسائل برای کشور ما در نظر گرفته شود؛ چرا که شنیده شده در خاک عراق اتوبوس‌های ایرانی اجازه حمل و نقل مسافر را ندارند و کشور عراق از اتوبوس‌ها و رانندگان ترکیه‌ای در این خصوص استفاده می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با اطلاع‌رسانی دقیق به زوار اربعین بار ترافیکی و تردد زوار در همه مرزهای ورود به عراق یکسان توزیع شده و موکب‌ها برای ارائه خدمات بهتر از حمایت بیشتری برخوردار شوند.

به گزارش ایرنا، عزیمت زائران اربعین حسینی از ۲۷ مرداد - ابتدای ماه صفر - آغاز شده است و تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار نفر از هموطنان برای زیارت وارد عراق شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha