پردیس دانشگاهی علوم پزشکی ساوه به بهره‌برداری رسید

ساوه - ایرنا - پردیس دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه روز یکشنبه همزمان با چهارمین روز هفته دولت با حضور رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و استاندار استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و دبیر کل مجمع سلامت خیران کشور در آیین بهره‌برداری از این پردیس دانشگاهی اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت کشور تا سه سال قبل حدود ۱۱۰ هزار میلیارد ریال در کل کشور کار خیر انجام داده بود اما از آن زمان به بعد این مشارکت به صورت قابل توجهی افزایش داشته، به طوری که مبلغ حمایتی خیران تنها در سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

«حسین علی شهریاری» افزود: مجمع خیرین سلامت تسهیل گر امور خیرین بوده و لازم است که وزارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مجموعه دولت در امور خیرین بیش از گذشته تسهیل‌گری کنند تا برای این موضوع ترغیب شوند.

دانشکده علوم پزشکی ساوه به دانشگاه تبدیل شود

امام جمعه ساوه نیز با بیان اینکه ستون سیاسی جامعه از مردم و مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف تشکیل شده است، افزود: اقدامات خیران در بخش‌های مختلف تکمیل کننده این ستون سیاسی و اقدامی کریمانه است.

حجت‌الاسلام«جعفر ریحی» یادآور شد: همچنین قول مشارکت گروه خیریه نیکان کاوه که عهده دار ساخت پردیس دانشگاهی علوم پزشکی ساوه برای حمایت از ساخت بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی دیگر اقدامی کریمانه است که انتظار می‌رود با پیگیری مسوولان تحقق این اقدام به منظور پاسخگویی به مطالبات مردمی تسریع شود.

وی افزود: با توجه به حمایت خیران انتطار می‌رود دانشکده علوم پزشکی ساوه برای تربیت نسل‌های آینده بخش درمان کشور به دانشگاه تبدیل شود.

علوم پزشکی ساوه ۴۹ طرح درحال احداث دارد

سرپرست دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه هم در این آیین با بیان اینکه در حال حاضر ساوه در حوزه بهداشت و درمان ۴۹ طرح درحال احداث دارد، گفت: ساختمان پردیس دانشگاهی این دانشکده در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۴۰۰ متر احداث شده که یک هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده آن توسط خانواده عسگریان از خیران و سرمایه گذاران این خطه تامین شده است.

«امیر قادی‌پاشا» افزود: این خانواده خیر همچنین قول مشارکت ساخت بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی ساوه را داده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این طرح حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته باشد.

وی اضافه کرد: هم اکنون این دانشکده در شهرستان‌های ساوه و زرندیه ۴۹ طرح عمرانی زیرساختی درمانی و بهداشتی در حال احداث دارد که هشت مورد آماده بهره‌برداری است.

«علیرضا عسگریان» مدیرعامل مجمع خیریه نیکان کاوه گروه صنعتی شیشه کاوه هم در این آیین با بیان اینکه اقدام ما مقدمه سازی برای ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شهر ساوه است، افزود: انتظار می‌رود مجموعه دانشکده نیز در راستای تقویت کیفیت آموزش و خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان اقدام کنند.

وی در خصوص قول مساعد این مجموعه صنعتی برای ساخت بیمارستان ۲۵۰ تحت خوابی ساوه نیز گفت: در نظر داریم با مشارکت دولت این طرح ۲۵ هزار متر مربعی را در سه فاز برای جبران کاستی زیرساخت‌های درمانی شهرستان و ارتقای شاخص تخت‌های بیمارستانی این شهر صنعتی احداث کنیم.

ساخت این پردیس با مشارکت یک خیر در سال ۱۳۹۵ آغاز شد که در نتیجه این اقدام از سوی جامعه خیران سلامت، پذیرش دانشجویان پزشکی از نیمه دوم سال تحصیلی جاری در این پردیس آغاز شده و هم اکنون ۲۳ نفر در حال دریافت خدمات آموزشی هستند.

دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه هم اکنون در حال ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به حدود ۴۰۰ هزار نفر در شهرستان های ساوه و زرندیه است.

همچنین هم اکنون حدود ۶۰۰ دانشجو در رشته‌های مختلف از جمله پزشکی، پرستاری و مامایی، اتاق عمل، بهداشت حرفه‌ای محیط کار، بهداشت عمومی، بهداشت محیط، فناوری اطلاعات سلامت و فوریت‌های پزشکی در حال تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha