کمک به بیماران قلبی عروقی با محصول ساخت داخل

تهران- ایرنا- فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید الکترود یک بار مصرف الکتروکاردیوگرافی شده اند که در تست ورزش، هولتر مانیتورینگ، اتاق عمل، ثبت نوار قلب و مانیتورینگ طولانی مدت بیماران بستری کاربرد دارد.

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مهدی اسکندری، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره تولید تجهیزات پیشرفته در حوزه قلب و عروق در این شرکت گفت: با توجه به نیاز به تشخیص به موقع و درمان عارضه های قلبی و عروقی این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است. این محصولات پیش از تولید در کشور، از خارج از کشور وارد می شدند و این مساله باعث خروج ارز و محدودیت هایی برای کاربران و مراکز درمانی می شد.

این فعال فناور با بیان این‌که کاربرد اساسی این محصولات دانش بنیان در تشخیص اولیه و همچنین مراحل درمان مشکلات قلبی است، عنوان کرد: این محصولات از سطح بالایی از فناوری برخوردارند و در کمک به بیماران قلبی و عروقی بسیار حیاتی و مورد نیاز هستند.

وی درباره الکترود یک بار مصرف الکتروکاردیوگرافی، اظهار داشت: این محصول در تست ورزش، هولتر مانیتورینگ، اتاق عمل، ثبت نوار قلب و مانیتورینگ طولانی مدت بیماران بستری و ... کاربرد دارد.

این فعال فناور، دستگاه الکتروکاردیوگراف را یکی دیگر تولیدات این شرکت دانش‌بنیان اعلام کرد و افزود: این دستگاه برای ثبت نوار قلب در مراکز درمانی، کلینیک‌ها، اورژانس، بخش های بستری و... استفاده می شود. نوار قلب برای بررسی و تشخیص اولیه عارضه قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسکندری درباره مزایای رقابتی محصولات ساخت این شرکت اظهار داشت: تلاش شده است محصولات ضمن برخورداری از کیفیت بالا، قابلیت استفاده در کاربردهای مختلف داشته باشند. استفاده از این محصول با توجه به چسبندگی بالا و کیفیت مناسب ژل و سایز مناسب، منجر به رضایت کاربر و بیمار نیز می شود.

این فعال فناور درباره اشتغال ایجاد شده به واسطه تولیدات این شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت داری سه خط تولید پیوسته برای تولید محصول مصرفی چست الکترود است که به اشتغال مستقیم ۲۰ نفر و غیر مستقیم ۳۵ نفر منجر شده است. همچنین تولید دستگاه الکتروکاردیوگراف به اشتغال مستقیم هفت نفر و غیر مستقیم ۲۰ نفر در شرکت منجر شده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان داده گستران دنا افزود: تیم قوی تحقیق و توسعه شرکت متشکل از دانش آموختگان در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد در تخصص های مختلف مرتبط با تمام محصولات قلب و عروق به طور تمام وقت در حال بررسی برای بهبود کیفیت و توسعه قابلیت های محصولات فوق و طراحی محصولات مرتبط هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha