سقوط هواپیمای عمودپرواز آمریکایی در رزمایش استرالیا

تهران – ایرنا – به گزارش رسانه های محلی، امروز یکشنبه یک هواپیمای نظامی ایالات متحده در حین تمرین در منطقه شمالی استرالیا با حدود ۲۰ سرنشین سقوط کرد.

به گزارش یکشنبه ایرنا از استریتز تایمز، وزارت دفاع استرالیا تایید کرد هواپیمای برخاست عمودی موسوم به اسپری Osprey حامل "پرسنل نظامی" آمریکا بوده و احتمالا هیچ سرباز استرالیایی در آن حضور نداشته است.

این وزارتخانه در بیانیه ای گفت: "در مرحله اولیه، تمرکز ما بر واکنش به حادثه و اطمینان از ایمنی افراد است. "

در پی سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی جزایر تیوی در شمال شهر داروین، شبکه تلویزیونی دولتی «ای بی سی» (ABC) استرالیا گزارش کرد چند نفر نجات یافته اند. این شبکه تلویزیونی افزود: موردی از تلفات جانی گزارش نشده است.

طبق اعلام بخش حوادث و خدمات اضطراری قلمرو شمالی استرالیا این حادثه صبح روز در جزیره ملویل، حدود ۶۰ کیلومتری شمال سرزمین اصلی استرالیا رخ داده است.

سقوط هواپیمای عمودپرواز آمریکایی در رزمایش استرالیا

هواپیمای سانحه دیده اسپری در رزمایشی موسوم به Predators Run شرکت داشت. این تمرینات جنگی مشترک بین ارتش ایالات متحده و استرالیا برگزار می شد. ای بی سی خبر داد در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ سرباز از آمریکا، استرالیا، فیلیپین، تیمور شرقی و اندونزی در این رزمایش شرکت دارند.

به گفته نیروی هوایی ایالات متحده، اسپری ها هواپیماهایی با روتور شیب دار هستند که در آنها توانایی برخاست عمودی یک بالگرد با سرعت یک هواپیمای توربوپراپ ترکیب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha