استاندار: شاخص‌های صنعت، معدن و کشاورزی گلستان‌ رشد مثبت دارد

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: شاخص‌های صنعت، خدمات، معدن و کشاورزی این استان در سال گذشته همگی رشد مثبت داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌محمد زنگانه عصر شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان که با حضور سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: رشد مثبت هر چهار شاخص تنها در سه استان گلستان، قم و سمنان علیرغم خشکسالی بی‌سابقه سال گذشته در ۳۰ سال اخیر، به ثبت رسید.

وی بیان کرد: استان گلستان با رشد ۷.۹ درصدی جزو پنج استان برتر کشور است.

وی تصریح کرد: این استان در حوزه بهره‌وری نیروی کار رتبه برتر کشور را در اختیار دارد.

استاندار گلستان گفت: مدیران این استان با همت و تلاش خود یکی پس از دیگری موفقیت رقم می‌زنند.

زنگانه یادآور شد: وزیر تعاون در حق مردم گلستان کاری کرد، کارستان و اجرایی شدن مصوبات سفر دور اول مدیون مدیریت و برنامه‌ریزی وی است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گلستان در دولت سیزدهم پیشرفت‌های خوبی را نسبت به دولت‌ها گذشته داشته و این پیشرفت‌ها نباید نادیده گرفته شود.

محمود کریمی‌بیرانوند در این جلسه اظهار کرد: رشد تسهیلات اشتغال در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است و در سال گذشته تعهد کامل استان در حوزه اشتغال را شاهد بودیم.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت و بودجه استان ضعیف بوده و مهمترین معضل استان اشتغال است.

رحمت‌الله نوروزی در این جلسه اظهار کرد: ۲۸ کارخانه پنبه داشتیم که همه آنها تعطیل شده و دلیل آن سیاست‌های غلط در حوزه واردات بود.

وی بیان کرد: کل ظرفیت شهرک‌های صنعتی گلستان ۵۰ درصد ظرفیت فولاد مبارکه نیست و گلستان فضای خوبی در حوزه صنعت ندارد.

وی افزود: گلستان مملو از نیروی انسانی توانمند است ولی از این ظرفیت در سطح ملی استفاده نشد.

نوروزی تصریح کرد: دخانیات بستری برای اشتغال محسوب می‌شود، اما تاکنون به این ظرفیت در استان هم توجه نشده است.

وی تاکید کرد: انتظار داریم چند طرح بزرگ در روستاهای استان گلستان با همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا شود و نیز انتظار داریم در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به گلستان شاهد انعقاد تفاهم‌نامه و همکاری هلدینگ‌های بزرگ همچون شستا به منظور اجرای یک کار زیربنایی باشیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از تحقق ۴۰ درصدی تعهد اشتغال این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت از ۲۸ هزار و ۳۸۰ تعهد سال جاری با رویکرد کیفی بودن فرصت‌ها، بیش از ۱۰ هزار شغل در گلستان ثبت شده است.

حسین خواجه‌مظفری در این جلسه اظهار داشت: با توجه به فعالیت چند ماهه سامانه کارجویان، هزار و ۱۶۹ نفر تاکنون در این سامانه ثبت‌نام کردند.

وی بیان کرد: گلستان دارای ۳۰ کاریابی داخلی، ۲ کاریابی خارجی و ۲ کاریابی مجازی است.

وی یادآور شد: گلستان در زمینه توسعه کارآفرینی رنبه برتر، در توسعه اشتغال رتبه سوم و در ثبت اشتغال رتبه دوازدهم کشور را دارد.

روح‌الله صلبی مدیرکل اقتصاد و دارایی گلستان هم گفت: هزار و ۱۵ میلیارد تسهیلات جز یک و دو تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده بود که ۱۰۳۲ میلیارد بوده که رتبه ششم را در کشور کسب کردیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha