تردد در مرز مهران ۲۵ درصد افزایش یافته است

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با بیان اینکه در حال حاضر تردد در مرز مهران به صورت روان در حال انجام است، گفت: تردد زوار در مرز بین المللی مهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمد سبحان حسنی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در پایانه مرزی مهران، اظهار کرد: در بازدیدی که امروز از مواکب واقع در مرز مهران انجام گرفت، خوشبختانه همه آنها در حال خدمت رسانی به زائرین هستند. در بحث آب آشامیدنی که از نیازهای ضروری زائرین در این هوای گرم است به اندازه کافی خدمات رسانی صورت می گیرد.

وی افزود: علی رغم افزایش زائرین طی دیروز و امروز، خوشبختانه خدمات به اندازه کافی به زائرین ارائه شده است و مشکل خاصی در این حوزه نداریم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام ابراز کرد: تا الان نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش تردد زائرین را علی رغم افزایش دما، افزایش جمعیت داشتیم که نشانگر این است که مردم ما با عشق و دلدادگی به ابا عبدالله الحسین(ع) همچنان مسیر مهران را به عنوان امن ترین و نزدیک ترین مسیر انتخاب می کنند.

حسنی افزود: ما هم به عنوان خادمین زائرین ابا عبدالله الحسین(ع) در استان ایلام با تمام توان در خدمت زائرین هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: در حال حاضر تردد بسیار روان است که علت آن تمهیدات متناسب با افزایش جمعیت نیاز است و ۱۵۰ دستگاه اتوبوس امروز، به آن طرف مرز اعزام شد که بتوانند زائرین خودمان را از زرباطیه تا کوت به صورت رایگان منتقل کنند.

وی تصریح کرد: آب، یخ، خودروهای یخچال دار متناسب با افزایش جمعیت افزایش خواهد یافت، چون ما از قبل این موارد را پیش بینی کرده بودیم که میزان خدمت دهی همراه با افزایش جمعیت و خدمات دهی لحاظ شود که با لحاظ کردن این موارد تا الان مشکل خاصی نداشتیم

حسنی بیان کرد: طبیعتاً چون شب هوا خنک تر است شب تا صبح حجم تردد زائرین زیادتر می شود ولی خوشبختانه هیچ گونه ایستایی در بحث زائرین و تردد خودروها نداشتیم و در حال حاضر تردد به صورت روان در حال انجام است

وی افزود: همکاری عراقی ها تا الان خوب بوده و بعضی مواقع اگر مشکلی پیش بیاید با توجه به ارتباط مستقیمی که بین استاندار ایلام و استاندار واسط و سایر عوامل در ایران و عراق است به سرعت پیگیری و رفع می شود و اتاق مشترکی که بین ما و عراق تشکیل شده است برای همین مسائلی است که پیش می آید و رسیدگی می کنیم و خوشبختانه آنها را برطرف می کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: تا ساعت ۲۴ شب گذشته ۴۸۰ هزار تردد در مرز مهران داشتیم و از ۲۴ دیشب تا ۱۲ امروز میزان تردد بالغ بر ۱۱۱ هزار نفر بوده است.

حسنی خاطرنشان کرد:ظرفیت پارکینگ های ما مناسب و هنوز هم جا برای پارک خودروها به اندازه کافی است.

به گزارش ایرنا، پیش بینی می شود بیش از ۶۰ درصد تردد زوار از طریق مرز بین المللی مهران در اربعین سال جاری انجام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha