۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۵۱
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85211158
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مدودف: مخالفان روسیه جهان را به جنگ جهانی سوم سوق می‌دهند

تهران- ایرنا - معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت که مخالفان این کشور در غرب همه را به سمت جنگ جهانی سوم سوق داده و سیگنال‌های مسکو را نادیده می‌گیرند.

به گزارش ایرنا، دمیتری مدودف روز شنبه در مصاحبه با تاس و راشا تودی اظهار داشت: صادقانه بگویم، به طور قطع بهتر بود آنها [سیگنال ها] را می شنیدند. در هر صورت، جهان مجبور نبود با تهدید جنگ جهانی سوم روبرو شود. در واقع، اینجاست که مخالفان ما فعالانه همه را تحت فشار قرار می دهند.

رئیس جمهوری پیشین روسیه با اشاره به آنکه "درگیری در اوکراین موضوعی در مقیاس جهانی است."، افزود: "آمریکا [از درگیری در اوکراین] پول در می آورد، اروپا ضرر می کند و کل جهان در تنش است. از این منظر تا حدی این درگیری به یک مسئله جهانی و درگیری جهان ها و مناقشه ای بر سر موجودیت کل سیاره تبدیل می شود.

وی اظهار داشت که "پاسخ سخت روسیه به تجاوزگری گرجستان در سال ۲۰۰۸" باید یک سیگنال قوی برای آمریکا و متحدان آن در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مورد لزوم توجه به نگرانی های مسکو باشد.

مدودف گفت که مسکو در اوت ۲۰۰۸ اقدام های کافی برای توقف درگیری گرجستان و اوستیای جنوبی را انجام داد.

وی افزود: از یک طرف متجاوز را در هم شکسته و نظم را برقرار کردیم؛ و در نهایت رهبری گرجستان تغییر کرد و از طرف دیگر وارد رویارویی کامل با بقیه جهان نشدیم.

مدودف در پاسخ به این سوال که آیا سیاست جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا شبیه سیاست باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده است، گفت: زمانی که اوباما رئیس جمهور بود، عمل گرایی بیشتری وجود داشت.

با این حال، مدودف خاطرنشان کرد که تنش‌ ها میان مسکو و واشنگتن بر سر وضعیت اوکراین در دوران ریاست ‌جمهوری اوباما ایجاد شد.

وی گفت: در آن زمان کریمه به روسیه بازگشت و تحریم ‌ها اعمال شد. با این حال، واقعیت این است که در مورد عمل گرایی، باراک اوباما عملگراتر از بایدن بود.

به گفته مدودف، روشن است که حزب جمهوری‌خواه نیز ضد روسیه است، اما عمل‌ گرایان بیشتری وجود دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha