۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۲۵
کد خبر: 85211132
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آسفالت‌ریزی معابر ۲۲ روستای بویین میاندشت آغاز شد

اصفهان-ایرنا-فرماندار بویین میاندشت از توابع اصفهان گفت: عملیات آسفالت معابر ۱۰ روستای بخش مرکزی و ۱۲ روستای بخش کرچمبو در قالب طرح "نهضت آسفالت" برای نخستین بار در دولت سیزدهم در این شهرستان آغاز شد.

رضاعلی معصومی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا؛ با بیان اینکه امسال اجرای این طرح با مشارکت دهیاری‌ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این روستاها به پایان می رسد، افزود: برای ۴۰ روستا در بویین میاندشت طرح هادی تعریف شده بود که اجرایی نشد و اکنون این عملیات در "آرتیجان" بعنوان نخستین روستا با اعتبار ۲۰ میلیارد در حال انجام است.

فرماندار بویین میاندشت گفت: با اجرای طرح هادی در روستاهای این شهرستان، عملیات کانیوگذاری، زیرسازی وجدول‌گذاری نیز در روستای آرتیجان با بیش از هشت میلیارد ریال تکمیل شد و در روستاهای دیگر نیز ادامه می یابد.

وی افزود: در این طرح علاوه بر معابر؛ جاده‌های پُرتردد روستاها نیز تعریض و نقاط پُرحادثه آنها حذف و اصلاح می شود.

معصومی ادامه داد: برخی خدمات دولت سیزدهم در سطوح کلان و منطقه‌ای برای نخستین بار است که اتفاق می‌افتد و تبیین این دستاوردها برای مردم امیدآفرین است.

فرماندار بویین میاندشت گفت: یکی از دغدغه‌های دولت تلاش برای افزایش سطح رفاه مردم بویژه در مناطق محروم است که نتیجه آن مهاجرت معکوس به روستاهاست و این پدیده به استناد تعداد پروانه‌های صادر شده ساختمان در روستاهای شهرستان مشهود است.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت مردمی در توجه به روستاهای مناطق محروم برکات زیادی برای این شهرستان داشته است، افزود: تکمیل ۲۸ نیروگاه خانگی خورشیدی، اصلاح و تعمیر شبکه های آب آشامیدنی روستاها و تقویت آنتن دهی شبکه های تلویزیونی و مخابرات از دیگر اقدامات انجام شده است.

معصومی، بهره‌برداری از استخر ذخیر آب کشاورزی شهر افوس و پَد هوایی اورژانس بویین میاندشت، پیشرفت عملیات احداث بیمارستان و روکش گرم آسفالت محور اصلی بویین میاندست به فریدن و الیگودرز پس از سال ها بلاتکلیفی را از دیگر خدمات دولت سیزدهم در این منطقه محروم عنوان کرد.

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۷۰ طرح در هفته دولت

فرماندار بویین میاندشت با بیان اینکه امسال ۲۵ برنامه مختلف برای پاسداشت "هفته دولت" در این شهرستان برگزار می شود، افزود: در هفته دولت ۵۸ پروژه با اعتبار افزون بر هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۲ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال نیز کلنگ زنی می‌شود.

معصومی به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه اشاره و بیان کرد: به تعبیر ایشان در خدمت به مردم، خستگی معنا ندارد و کار جهادی و شبانه‌روزی، راهبرد مدیریت شهرستان و نهادهای اجرایی است.

به گزارش ایرنا، مرداد سال ۱۳۹۲ بر اساس مُصوبه هیات دولت؛ بخش بویین میاندشت با ۲ شهر افوس و بویین میاندشت و ۳۶ روستای دائمی و شش روستای فصلی با جمعیت افزون بر ۳۰هزار نفر به شهرستان ارتقا پیدا کرد.

بویین میاندشت در ۱۶۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارند.

بیش از ۵۷ درصد جمعیت این شهرستان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha