رویکرد اصلی دولت سیزدهم ایجاد اشتغال پایدار در کشور است

ساری - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، رویکرد اصلی دولت مردمی سیزدهم را ایجاد اشتغال ثابت و پایدار باهدف افزایش رفاه اجتماعی عنوان کرد.

علی باقری روز شنبه در جلسه با مراکز کاریابی‌های مازندران افزود: دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور و در استان نیز استاندار مازندران با حساسیت ایجاد اشتغال را به طور مستمر رصد و پیگیری می‌کنند و ما نیز بعنوان مسئوان دستگاه‌های اجرایی در قبال مردم مسئول هستیم.

وی اظهار داشت: همسو با این سیاست دولت مردمی سیزدهم، تلاش می‌شود علاوه بر بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های موجود و استفاده از تمام امکانات از جمله پرداخت تسهیلات مورد نیاز به تعاونی‌ها، برای ایجاد اشتغال ثابت و پایدار گام‌های موثرتری برداریم.

وی راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل را اقدامی موثر و تاثیرگذار برای ایجاد شغل دانست و بر لزوم ضرورت ثبت نام کارجویان و کارفرمایان در این سامانه تاکید کرد و گفت: با توجه به مرجع بودن سامانه جستجوی شغل، ضرورت دارد کارجویان و کارفرمایان برای ثبت نام و دریافت خدمات به آدرس اینترنتی shoghl.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

رویکرد اصلی دولت سیزدهم ایجاد اشتغال پایدار در کشور است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با راه اندازی سامانه جستجوی شغل اهداف بزرگی را دنبال می کند، گسترش چتر خدمات کاریابی به عموم مخاطبان مختلف ازجمله کارجویان و کارفرمایان، کاهش هزینه‌های جستجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان را از اهداف اصلی راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل عنوان کرد.

باقری، امکان ثبت‌نام و بارگذاری رزومه شغلی توسط بیکاران، مشاهده فرصت‌های شغلی مورد نیاز کارفرمایان، انتخاب سریع فرصت شغلی مورد نیاز کارفرمایان، کاهش هزینه و مدت زمان جستجوی شغل و بهبود رضایت شغلی و افزایش بهره‌وری نیروی کار، امکان ثبت‌نام مستقیم کارفرمایان متقاضی جذب نیروی کار، ثبت فرصت‌های شغلی مورد نیاز کارفرمایان، امکان جستجو در بانک اطلاعاتی رزومه‌های ثبت‌شده بیکاران برای کارفرمایان، انتخاب سریع نیروی کار مورد نیاز توسط کارفرمایان و به حداقل رساندن اشتباهات در فرآیند استخدام نیروی کار جدید را از مزایای استفاده سامانه جستجوی شغل برای کارفرمایان عنوان کرد.

وی نیازسنجی بازار کار و هدایت کارجویان برای کسب آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای و افزایش مهارت را از مزایای دیگر این سامانه برشمرد و بر لزوم ضرورت ایفای نقش مراکز کاریابی در سامانه جستجوی شغل تاکید کرد و افزود: ثبت نام کارجویان و همچنین پیگیری ثبت فرصت های شغلی در این سامانه باید توسط مراکز کاریابی صورت گیرد.

در مازندران ۹ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، یک مرکز شتاب دهنده و یک مرکز کافه کارآفرینی مشغول فعالیتند.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha