کاروان دانشجویی دانشگاه تهران فردا عازم پیاده‌روی اربعین می‌شود

تهران- ایرنا- کاروان دانشجویی دانشگاه تهران با مدیریت هیات دانشجویی اصحاب الحسین (ع)، فردا (شنبه، چهارم شهریور) پس از زیارت و غبارروبی مقابر شهدای گمنام آرمیده در جوار مسجد دانشگاه تهران، با بدرقه رئیس دانشگاه تهران عازم پیاده‌روی اربعین می‌شوند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه تهران، مهدی بهمن‌آبادی، مسئول هیات دانشجویی اصحاب الحسین (ع) دانشگاه تهران و مدیر کاروان دانشجویی دانشگاه تهران در مراسم پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۲، با اعلام این خبر گفت: ۴۰۰ دانشجوی دانشگاه تهران که اغلب آنها دانشجویان مقطع کارشناسی بوده و ۱۵ درصد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری هستند، در قالب کاروان دانشجویی دانشگاه تهران عازم مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه تهران پس از نجف و کربلا و حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین، به کاظمین و سامرا نیز مشرف می‌شوند؛ اعلام کرد: کاروان دانشجویی دانشگاه تهران در قالب ۹ دستگاه اتوبوس به این سفر معنوی اعزام می‌شوند و طول سفر هشت‌روزه است.

بهمن‌آبادی افزود: همه اعضای کاروان دانشجویی دانشگاه تهران در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و بیمه شده‌اند؛ همچنین پیش‌بینی‌های لازم در زمینه امور پزشکی صورت گرفته است و کاروان خواهران توسط چهار پزشک همراهی می‌شود.

مسئول هیئت دانشجویی اصحاب الحسین (ع) دانشگاه تهران با اعلام اینکه این کاروان دانشجویی از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۴ شهریور ماه با حضور رئیس دانشگاه تهران و از جوار مزار شهدای گمنام به سفر معنوی پیاده‌روی اربعین بدرقه می‌شوند، افزود: محل نهایی اجتماع دانشجویان در سردر اصلی دانشگاه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران دارای ۱۰۰ دانشجوی نابینا و کم‌بینا است، خاطرنشان کرد: کاروان ویژه دانشجویان نابینا نیز به این سفر معنوی اعزام می‌شود که ۱۰ دانشجوی نابینا و ۱۰ نفر همراه آنها در کاروان دانشجویی حضور دارند.

مسئول هیئت دانشجویی اصحاب الحسین (ع) دانشگاه تهران یادآور شد: ۴۰ زوج دانشجو از دانشجویان متأهل دانشگاه تهران در کاروان دانشجویی حضور دارند و بقیه اعضای کاروان شامل ۲۱۰ دانشجوی آقا و ۱۰۰ دانشجوی خانم است.

به گفته بهمن‌آبادی، بسته‌های فرهنگی شامل کتاب و اسباب‌بازی به ابتکار دانشجویان آماده شده است که در مسیر پیاده‌روی به مناسب تقدیر از زحمات برادران و خواهران عراقی، به فرزندان آنها هدیه می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha