۲ هزار مدرسه و مرکز آموزشی هفته دولت در کشور افتتاح می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه از افتتاح و بهره‌برداری ۲ هزار مدرسه و مرکز آموزشی این وزارتخانه با ۱۰ هزار کلاس درس در هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «رضا مراد صحرایی» روز جمعه هم زمان با دومین روز هفته دولت در مراسم افتتاح مدرسه ابتدایی ۱۵ کلاسه "تلاش۲ " ناحیه سه شهرک دانش شهر کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد پروژه فقط در حوزه مدرسه و غیر از پروژه های عمرانی وزارت آموزش و پرورش است که در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه به استخدام ۲۵۰ هزار معلم در این ۲ سال روی کار آمدن دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهار کرد: این تعداد جذب معلم در دولت آقای رییسی بیش از تمام ردیف استخدامی های هشت سال دولت قبل است.

صحرایی همچنین با بیان اینکه معلمان با شیوه جدید و با دقت بیشتر در راستای نیازهای آموزش و پرورش جذب خواهند شد، گفت: امسال ۷۵ هزار معلم جدید در وزارت آموزش و پرورش استخدام می شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از برنامه بهره گیری از تجربه فرهنگیان بازنشسته کشور خبر داد و گفت: برای معلمانی که به سن بازنشستگی رسیده اند، طرحی داریم اگر تمایل داشته باشند باز در امر درس دانش آموزان به آموزش و پرورش کمک کنند.

۱۵۳ میلیون کتاب درسی در دست چاپ است

صحرایی در بخش دیگری ار سخنان خود از آمادگی کامل آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس کشور خبر داد و گفت: اکنون ۱۵۳ میلیون از کتاب های درسی دانش آموزان در مرحله پایانی چاپ است و برای تامین کتاب دانش آموزان هیچ مشکلی نداریم.

وی در ادامه از والدین دانش آموزانی که هنوز ثبت نام نکردند خواست زودتر اقدام کنند تا انشاالله سال تحصیلی جدید پر نشاط آغاز کنیم .

۲ هزار مدرسه و مرکز آموزشی هفته دولت در کشور افتتاح می‌شود

وزیر آموزش و پرورش همچنین یکی دیگر از افتخارت دولت سیزدهم را اجرای طرح رتبه بندی معلم عنوان کرد و گفت: این طرح که ۱۰ سال از عمر آن می گذشت، با ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار امسال در دولت آقای رییسی اجرایی شد که تحقق آن در معیشت و حقوق معلمان تاثیر بسزایی داشته است.

صحرایی در ادامه با اشاره برخی اعتراض ها در طرح رتبه بندی معلمان، افزود: همه اعتراض ها احصاء و مورد رسیدگی قرار گرفته است و بزرودی احکام جدیدی برای کسانی که معترض بودن ابلاغ خواهد شد.

با حضور وزیر آموزش و پرورش مدرسه ابتدایی تلاش ۲ ناحیه سه شهر کرمانشاه در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۷۰ متر مربع و ۲ هزار و ۱۸۰ متر مربع زیربنا با کلاس هوشمند و مجهز به آزمایشگاه افتتاح شد.

گفتنی است در جریان سفر رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش بمناسبت هفته دولت؛ مجموعه فرهنگی، رفاهی خانه معلم سه، نیز افتتاح شد.

۲ هزار مدرسه و مرکز آموزشی هفته دولت در کشور افتتاح می‌شود

از دیگر برنامه های وزیر آموزش و پرورش به استان کرمانشاه حضور در مراسم اختتامیه چهل و یکم مسابقات قران کریم ویژه دانش آموزان سراسر کشور و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha