هفت هزار بورسیه در کنکور برای حمایت از نخبگان پیش بینی شده است ‌

همدان- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هفت هزار بورسیه در دفترچه کنکور برای حمایت از نخبگان و پیشگیری از خروج آنها از کشور در دفترچه کنکور پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا "محمدعلی زلفی‌گل" روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته شهر همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت، اظهار کرد: با موافقتنامه بنیاد علمی نخبگان افراد اولویت دار در رشته های علوم پایه بورسیه می‌شوند و بعد از تحصیل به‌عنوان عضو هیات علمی مشغول بکار خواهند شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: علاوه بر هفت هزار بورسیه که در دفترچه کنکور پیش بینی شده است برای ماندگاری نخبگان با صنایع مختلف تفاهم نامه های مختلفی به امضاء رسیده و عملیاتی می شود.

زلفی‌گل افزود: امروز به این نتیجه رسیده ایم که کشورگشایی از طریق رواج علم و دانش است و این مهم در دستور کار دولت مردمی سیزدهم قرار دارد.

دولت سیزدهم به جای دیپلماسی التماس به دیپلماسی مقتدرانه و عالمانه روی آورد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تقویت ارتباطات ایران با کشورهای مختلف جهان مبتنی بر تحترتم متقابل در دوران ریاست جمهوری آیت اللهرییسی، گفت: دولت مردمی سیزدهم امروز به جای اتخاذ دیپلماسی التماس در روابط بین‌الملل به دیپلماسی مقتدرانه و عالمانه روی آورده است.

خیلی از کشورهایی که در سال‌های قبل هیچ گونه روابطی با جمهوری اسلامی نداشتند اکنون با میهن اسلانی ما ارتباط حسنه ایجاد کرده اند و در مجموع ارتباطات در حال گسترش است.

وی ادامه داد: تعاملات علمی،فرهنگی و اجتماعی با همه کشورها که منافع جمهوری اسلامی را به رسمیت می‌شناسند در دستور کار قرار دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه ارتباطات با خیلی از کشوها در حال عمق بخشیدن است،گفت: رابطه اثرگذار با عربستان براساس دیپلماسی مقتدرانه و عالمانه شکل گرفت و برقراری این ارتباط با خیلی از کشوها نیز در حال پیگیری است.

زلفی‌گل با گرامیداشت یاد و خطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم شهدای امنیت و سلامت افزود: امنیت، آسایش و آرامش امروز نتیجه از خود گذشتگی رزمندگان، ارتشیان، پاسداران و نیروهای نظامی و انتظامی است که جان برکفانه امنیت را تقدیم کشور می کنند.

دولت آیت الله رئیسی، فعال، پویا متحرک و پاشنه کشیده است

وی با بیان اینکه هفته دولت به پاس گرامیداشت شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر هر ساله گرامی داشته می‌شود،گفت: دولت مردمی سیزدهم یک دولت فعال، پویا متحرک و پاشنه کشیده است و طی ۲ سال گذشته شخص رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به تمامی استان‌های کشور سفر کردند و پس از اتمام دور اول سفرها بلافاصله دور دوم سفرها آغاز شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: این سفرها زمینه آشنایی رئیس جمهور و هیات دولت را با نیازها، مسائل و معضلات هر منطقه آشنا می کند، هیات دولت در جریان مسائل و نیازها و مشکلات همه مناطق کشور قرار می‌گیرد و براساس اطلاعات کامل تصمیم سازی می‌کند.

زلفی‌گل افزود: در بحث توزیع اعتبارات و امکانات، عدالت رعایت شده است و در مصوبات این سفرها سعی می‌شود که به مزیت‌های نسبی هر منطقه و نیازها توجه ویژه شود.

منافع ملی مبنای تصمیمات رئیس جمهور است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: شهادت می دهم رئیس جمهور در تصمیمات خود مبنا را منافع ملی و کار کارشناسی قرار می‌دهد و تقویت نظام جمهوری اسلامی سرلوحه کار دولت سیزدهم است.

زلفی گل همچنین گفت: گاهی جراحی های اقتصادی در عرصه های مختلف انجام شده و دولت تبعات آنرا به جان خریده است در صورتی که دولت های گذشته از زیر انجام این جراحی بزرگ شانه خالی کردند.

زلفی‌گل اظهار داشت: تک نرخی شدن ارز و توسعه اقتصادی با جلوگیری از رانتی اقداماتی بود که دولت سیزدهم آنها را انجام داد.

وی، سیاست دولت برای احیای صنایع تعطیل شده را راه گشا دانست و افزود: حل مشکلات صنایع در دستور کار دولت قرار دارد و باید در شیوه راهبری در این حوزه تجدید نظر شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در بحث انرژی با تصمیمات عالمانه دولت در همه فصول نیاز به انرژی هم وطنان برطرف شده و مشکلی بوجود نیامده است.

زلفی‌گل با بیان اینکه در وزارتخانه های مختلف اتفاقات بزرگی اتفاق افتاده است،اظهار کرد: تقویت و تولید محصولات پتروشیمی جزو افتخارات دولت است.

وی با اشاره به ساماندهی درآمدهای مالیاتی،افزود: در وزارت اقتصاد، منشأ فرارهای مالیاتی شناسایی و کنترل شده است و بانک‌ها سودده شدند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، برقی سازی حمل و نقل را از دیگر اقدامات چشمگیر دولت سیزدهمدر حوزه فناوری برشمرد و گفت: استفاده از خودروهای برقی در تهران در حال گسترش است.

زلفی‌گل به بیان تصمیمات علمی و مجاهدانه دولت در وزارت صمت پرداخت و ادامه داد: توسعه شهرک‌های صنعتی، تعیین تکلیف و استفاده بهینه از معادن، تلاش جهت ممانعت از خام فروشی، استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در ارتباط با صنایع از اقدامات دولت در این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: همچنین رتبه بندی معلمان که در دولت های گذشته مسکوت شده بود با حمایت ویژه دولت مردمی اجرایی و عملیاتی شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ساخت بیش از پنج هزار مدرسه و هنرستان در کشور، پیشرفت شبکه ملی ارتباطات و فناوری، حمایت از گسترش سکوهای بومی در کشور خبر داد و افزود: هم اکنون ۴۰ میلیون نفر کاربر سکوهای ملی در فضای مجازی وجود دارد.

زلفی‌گل گفت: توسعه و گسترش جدی فناوری فضایی در دستور کار دولت بوده است که بر همین اساس در اثر تدابیر عالمانه دولت هفت ماهواره در این دوره به فضا پرتاب شده است.

وی، اتصال بیش از پنج هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات، راه اندازی پنجره خدمات ملی هوشمند با هدایت وزیر جهادی را از دیگر اقدامات شایسته قدردانی دولت سیزدهم برشمرد و افزود: تاسیس قرارگاه محرومیت زدایی،آموزش ۱۰۰ هزار هنرجو و توانند سازی آنها در ۲۰ استان، افزایش ۹۵ درصدی پوشش بیمه اصحاب رسانه از اقدامات وزارت ارشاد در دولت سیزدهم است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: احداث کریدور شمال جنوب با عنوان "ایران راه" و واگذاری زمین برای ساخت مسکن در بیشتر شهرها برای تحقق نهضت ملی مسکن از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در این دولت است.

زلفی‌گل افزود: بیمه رایگان پنج دهک پایین اقتصادی جامعه، خدمات رایگان در درمان سرپایی و بستری شدن سه دهک پایین جامعه. افتتاح ۱۵ هزار تخت از جمله اقدامات شایسته در وزارت بهداشت و درمان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha