فریادشیران: آینده‌نگر نیستیم/ زشت است ورزشگاه‌ آزادی برای آسیا آماده نباشد

تهران- ایرنا- مربی اسبق تیم ملی فوتبال، ایران گفت: مطمئن باشید فقط تیم ایران است که با نفرات پابه سن گذاشته قبلی راهی جام ملت‌های آسیا خواهد داشت، چراکه آینده‌نگر نیستیم.

نادر فریادشیران در گفت‌وگو با ایرنا، در مورد اینکه آیا در تیم ملی کشورمان جوانگرایی شده است؟ اظهار داشت: در بحث جوان‌گرایی، مدیریت تصمیم‌گیری می‌کند که این مهم در تیم ملی شکل بگیرد یا مربی تیم ملی تصمیم به تغییرات و جوانگرایی می‌گیرد. به طور مثال اگر ۲۰ بازیکن برای بازی دعوت می‌شوند، حداقل باید ۱۰ نفر از آنها باید زیر ۲۴ سال باشند. همه ما نگران آینده فوتبال کشورمان هستیم که بعد از نفرات فعلی چه کسانی جایگزین می‌شوند؟ همه ما شاهد هستیم که تیم‌های شرق آسیا چگونه جوانگرایی می‌کنند و قطعا سال‌های آینده نتیجه آن را خواهند دید. تنها تیم ایران است که برای حضور در جام ملت‌های آسیا بازهم از نفرات پا به سن گذاشته استفاده می‌کند.

وی درباره سطح فنی مربیان فوتبال و اینکه چرا آنها شانسی برای مربیگری در لیگ‌های خارجی ندارند، خاطرنشان کرد: بحث دانش، موضوع مهمی است. به طور مثال فرهاد مجیدی با رزومه‌ای که داشت توانست سرمربی الاتحاد کلبا در امارات شود. یکی از افتخارات او این بود توانست تیم استقلال را بدون شکست در یک فصل قهرمان لیگ کند. اگر مربیان ما خواهان رفتن به خارج از کشور هستند باید به دو چیز آگاه شوند؛ یکی اعتماد به نفس و دومی آگاهی به زبان خارج است. چنانچه مربیان ایرانی بتوانند در خارج از کشور فعالیت کنند، قطعا دانش فوتبالی خودشان ارتقا می‌دهند که این موضوع به نفع فوتبال کشورمان است.

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص عملکرد ظعیف حسین پورحمیدی دروازه‌بان مطرح تراکتور در فصل جاری، اظهار کرد: دروازه‌بان، پست مهمی است. اگر تیمی دروازه‌بان خوبی داشته باشد قطعا در بین مدعیان خواهد بود، ولی اگر دروازه‌بان ضعیف باشد، به موفقیت نمی‌رسد. پورحمیدی در این چند بازی عملکرد ضعیفی داشته و از لحاظ روحی، مشکل دارد. امیدوارم با آرامش کامل بتواند در بازی‌های بعدی بهترین عملکرد خودش را نشان دهد.

فریادشیران در مورد وضعیت نامناسب ورزشگاه‌های فوتبال ایران، عنوان کرد: وقتی ورزشگاهی را می‌سازیم باید به طور دقیق به آن هم رسیدگی کنیم. اکنون هواداران استقلال و پرسپولیس دوست دارند به ورزشگاه بروند. امسال پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و مسئولان باید تا قبل شروع بازی‌های، مشکلات ورزشگاه آزادی را حل کنند. جای تاسف دارد که ورزشگاه ما آماده نباشد و در کشور دیگری، میزبان حریفان شویم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha