جنگ اوکراین؛ از سرنگونی ۴۲ پهپاد کی‌یف تا رایزنی زلنسکی و بایدن

تهران- ایرنا- وزارت دفاع روسیه صبح امروز (جمعه) اعلام کرد: در حمله‌ای در مقیاس نادر علیه شبه ‌جزیره کریمه، ۴۲ پهپاد اوکراینی را در این منطقه سرنگون کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای در تلگرام، افزود: پدافند هوایی روسیه همچنین یک موشک اوکراینی را که «اهداف غیرنظامی» را هدف قرار داده بود، سرنگون کرده است.

بر اساس این گزارش، پدافند هوایی روسیه این موشک اوکراینی را که به سمت اهداف غیرنظامی در منطقه کالوگا واقع در جنوب غربی مسکو هدف گرفته بود، سرنگون کرد.

تارنمای روزنامه لو فیگارو نیز در تبیین ابعاد این خبر، افزود: ۹ پهپاد اوکراین بر اثر آتش پدافند هوایی روسیه بر فراز قلمرو جمهوری کریمه منهدم و ۳۳ پهپاد با جنگ‌افزارهای الکترونیکی خنثی شدند و بدون رسیدن به هدف سقوط کردند.

خبرگزاری دولتی تاس نیز به نقل از خدمات هوایی روسیه از بسته شدن فرودگاه‌های بین‌المللی ونوکووا و دوموده‌دوو مسکو به روی ترافیک هوایی خبر داد.

رایزنی زلنسکی و بایدن در مورد آموزش خلبانان اف-۱۶

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ همچنین اعلام کرد که صبح امروز ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین با جو بایدن همتای آمریکایی خود صبح امروز در مورد آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جت‌های اف-۱۶ صحبت کردند.

کاخ سفید اعلام کرده است که بایدن با زلنسکی، در مورد آموزش خلبانان اوکراینی برای کار با جنگنده‌های اف-۱۶ که از ماه سپتامبر آغاز می‌شود، صحبت کرد.

ارایه سریع مجوز به دیگر کشورها برای انتقال جنگنده‌های اف-۱۶ خود به اوکراین پس از اتمام دوره آموزشی، از دیگر موضوعات این گفت‌وگو عنوان شده است.

واکنش رهبر چچن به جان باختن پریگوژین

رمضان قدیروف رهبر چچن روز جمعه به مرگ یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر که در سانحه هوایی در روسیه جان باخت، واکنش نشان داد.

وی اظهار داشت: «مرگ پریگوژین ضایعه بزرگی برای کل کشور است».

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha