برگزیدگان جشنواره های دانش آموزی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند

کرمانشاه- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه طرح پذیرش بدون کنکور برگزیدگان جشنواره های مختلف دانش آموزی در ستاد ملی تربیت در جریان است، گفت: براساس این طرح برگزیدگان جشنواره های کشوری در زمینه های ورزشی، هنری، قرآنی ، علمی و پژوهشی بدون کنکور و یا با برای آنها امتیاز و رتبه خاص لحاظ می شود و در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "رضا مراد صحرایی" روز جمعه در مراسم اختتامیه چهل و یکمین مسابقات قرآن دانش آموزی (بخش پژوهش) کشور که در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، افزود: سعی می کنیم بزودی این طرح اجرایی شود و برگزیدگان جشنواره های مختلف دانش آموزان امسال نیز حداقل برای بهمن ماه وارد دانشگاه فرهنگیان شوند و برگزیدگانی که هنوز به سن دانشگاه نرسیدند هم این امتیاز برای آنها ذخیره خواهد شد.

وی در ادامه قلب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تعلیم و تربیت قرآنی و اخلاق اسلامی دانست و گفت: به همین دلیل مسابقات قرآنی در رشته های مختلف آوایی و پژوهشی از مقطع ابتدایی در دستور وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

صحرایی همچنین به تدوین حساب شده کتب قرآن کریم در مقطع ابتدایی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: جلوه های این تعلیم و تربیت قرآنی که براساس سند تحول بنیادین است در مقاطع تحصیلی بالاتر دبیرستانی و جامعه دیده شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به ترویج گفتمان مهدویت و دیگر تعالیم دینی و پیوند آنها با مطالب درسی دانش آموزان عنوان کرد.

صحرایی در ادامه به میزبانی دانشگاه تربیت معلم در مسابقات قرآن کریم دانشجویان کشور اشاره کرد و گفت: برای دانشجو معلمان نیز در زمینه تعالیم قرآنی تحولات بزرگی برنامه ریزی شده و از جمله آنها این است که دانشجو معلمان برای فارغ‌التحصیلی باید ۱۲ مهارت قرآنی و تربیتی را بگذارند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به برنامه آموزش ۱۰۰ ساعته ضمن خدمت قرآن کریم در زمینه های مختلف ۳۰۰ هزار معلم در سال جاری اشاره کرد.

وی در پایان به برکت قرآن در زندگی افراد اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی این ۴۰ سال با تمام سختی و تحریم ها و فشارهای بین المللی در پناه قرآن کریم همه آنان را سرافرازانه پشت سر گذرانده است.

در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقات قرآن کریم دانش آموزان دخترانه تجلیل شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha