وزیر اقتصاد: زیرساخت‌های کشور باید با سرعت در مسیر تولید به کار گرفته شود

اراک - ایرنا - وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: زیرساخت‌های کشور باید با سرعت در مسیر تولید ایجاد و به کار گرفته شود.

به گزارش ایرنا، سید احسان خاندوزی روز جمعه در راستای سفر یک روزه به استان مرکزی در آیین افتتاح ۱۱۲ طرح برقرسانی این استان در اراک، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، افزود: پروژه‌های برقرسانی اقدامات امید بخش دولت است که به عنوان زیرساخت برای پیشرفت، توسعه و تعالی کشور است.

وی بیان کرد: تامین پایدار برق از اهمیت ویژه برخوردار است و مهمتر آنکه این بخش بیش از همه در خدمت تولید است و متاسفانه در سال‌های گذشته بیشتر به سمت مصرف بود.

وی بیان کرد: بخش‌های تولیدی باید در پایداری تامین برق مشارکت و کمک دهند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی ادامه داد: وزیر نیرو بر پایداری تامین برق با اولویت برای تولید، نظام قیمت‌گذاری، نظام قراردادهای منعقدی با بخش‌های نیروگاهی و چاره اندیشی برای حجم بالای این حوزه که ارقام آن قابل توجه است، تاکید دارند.

خاندوزی اظهار کرد: اگر در مدیریت تلفات و مصرف اقدامات جدی صورت گیرد با هین میزان عرضه و تولید می‌توان بهره‌وری بیشتری داشت و سهم پایدار در کشور افزایش یابد.

استاندار مرکزی هم در این نشست از شرکت توزیع برق در افتتاح طرح‌های دولت و بویژه برقرسانی به ابر پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) تشکر کرد و گفت: این طرح از دغدغه‌های جدی مجموعه اجرایی این طرح بود.

« فرزاد مخلص‌الائمه» افزود: ظرف ۴۸ ساعت یکی از کم‌نظیرترین عملیات‌ها با ۲۵ دستگاه برای ۹ کیلومتر کابل‌گذاری برق بیمارستان انجام شد.

وی بیان کرد: اقدام برجسته دیگر که در مرحله اقدام است، انتقال آب به شهرستان تفرش است که با تنش آبی مواجه بود و حجم بالای جمعیت این شهرستان مشکلاتی را برای تامین آب شرب این شهرستان به وجود آورده بود.

استاندار مرکزی ادامه داد: این در حالی است که در فاصله ۶۰ کیلومتری در دل کوهستان، منبع آب، ایستگاه تامین آب و خط انتقال آب تامین شد و مشکل برق این شهرستان برطرف شد و ۶۳ کیلومتر عملیات انتقال برق انجام شد.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: در راستای این طرح یک‌هزار و ۴۰۰ تیر برق اجرا شد که ظرف هفته‌های آینده به عنوان یکی از پروژه‌های پر هزینه اجرا می‌شود.

۱۱۲ طرح برقرسانی استان مرکزی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha