۳ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۰۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85209631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاریابی‌ها بازوان اجرایی دولت در حوزه اشتغال هستند

سنندج- ایرنا- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کاریابی‌های غیردولتی به‌عنوان بازوان اجرایی در حوزه اشتغال و بازار کار، می‌توانند نقش به سزایی در این زمینه ایفا کند.

به گزارش ایرنا، محمود کریمی بیرانوند شامگاه پنجشنبه در نشست صمیمی با کاریابی های کردستان اظهار کرد: کاریابی‌ها همواره یکی از ابزارهای مهم شناخت و تنظیم بازار کار به شمار می‌آیند و به‌عنوان حلقه واسط بین عرضه و تقاضای نیروی کار ایفای نقش می‌کنند.

وی کاریابی ها را در کاهش نرخ بیکاری موثر دانست و افزود: این دفاتر بر اساس مفاد ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی کاریابی‌های غیردولتی، وظایفی چون انجام فرایند راهنمایی و مشاوره شغلی به جویندگان کار، کسب فرصت‌های شغلی از کارفرمایان، اشتغال کارجویان و شناخت بازار کار داخلی را بر عهده دارند و با هدایت افراد به‌سوی رشته تحصیلی و شغلی مناسب و موردنیاز، در افزایش بهره‌وری نیروی کار می‌توانند سهم عمده‌ای داشته باشند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سامانه جستجوی شغلی، بر نقش کاریابی ها در این سامانه تاکید کرد.

کریمی بیرانوند یادآور شد: سامانه با هدف نظارت، شفافیت اطلاعات و سیاست گذاری دقیق و هم‌رسانی کارجو و کارفرما با هم ایجاد شده است و کارجویان، کارفرمایان و هم کاریابی‌ها با مراجعه به سامانه جستجوی شغل می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha