سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی تعاونی‌های مازندران با اشتغالزایی برای ۳۳۱ نفر

ساری - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از پرداخت ۳۳۸ میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی های این استان خبرداد و گفت که با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۹۸۸ میلیارد ریالی، ۱۷ طرح تعاونی در ایام هفته دولت افتتاح خواهد شد.

علی باقری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با افتتاح این طرح ها، زمینه اشتغال برای ۳۳۱ نفر از جوانان جویای کار این استان فراهم شد.

وی بر لزوم تبیین فرهنگ تعاون در جامعه تاکید کرد و گفت: با توجه به محوریت مردم در فعالیت‌های تعاونی، مردمی‌سازی فعالیت‌های اقتصادی را در کنار بخش تعاون مدنظر قرار داده‌ایم.

وی اظهار داشت: در سال جاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های زیرمجموعه آن، مردمی‌سازی خدمات را در راستای فرامین رهبری مبنی بر واگذاری امور اقتصادی به مردم را در دستور کار دارد.

مدیرکل تعاون مازندران با بیان اینکه حوزه تعاون حوزه‌ ای بزرگ و گسترده است و نقش کلیدی در جامعه ایفا می کند، افزود: نقش تعاونی ها در ایجاد اشنغالزایی پایدار و توسعه بر کسی پوشزه میست و ب ای تحقق این مهم باید از تمام امکامات و ظرفیت های موجود به شکل مطلوب استفاده کرد.

باقری، با گرامیداشت فرارسیدن هفته دولت و هفته تعاون، تصریح کرد: با توجه به تقارن هفته تعاون با ایام اربعین حسینی طبق اطلاعیه وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هفته تعاون امسال از یکم تا هفتم شهریور ماه و همزمان با هفته دولت تعیین شده است.

وی، تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهدا، دیدارهایی با نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار، نمایندگان مجلس، برگزاری هجدهمین دوره معرفی تعاونی های برتر استان و همایش تعاونی‌های دانش بنیان، اتحادیه‌های شرکت‌های تعاونی، تعاونی‌های زنان، برگزاری جلسه استانی شورای هماهنگی توسعه تعاون استان با هدف بررسی روند اجرای سند توسعه تعاون را از برنامه های هفته تعاون و دولت در مازندران برشمرد.

هفته تعاون امسال از یکم تا هفتم شهریورماه با شعار محوری "حکمرانی تعاون حکمرانی مردم" نامگذاری شده است.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha