دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم زمینه‌ساز رشد صادرات گلستان شد

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان گفت: تقویت دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم با کشورهای همسایه به رونق بیشتر صادرت انجامیده و در راستای آن در این مدت ۲۵۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از استان روانه بازار کشورهای هدف به خصوص آسیای میانه گردید.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز پنجشنبه در مراسم متمرکز معرفی پروژه‌های هفته دولت گرگان اظهار کرد: با این اقدام موثر دولت سیزدهم‌ دست‌یابی به هدف‌گذاری صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری گلستان تا پایان سال ۱۴۰۴ امکان‌پذیر است.

وی اتصال بزرگراه ترکمن‌باشی ترکمنستان- اینچه‌برون گنبدکاووس، ایجاد دفتر کنسولگری ترکمنستان در گرگان، رونق تجارت چمدانی در گمرک اینچه برون و تسریع در معرفی اعضای هیات مدیره منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون و هدفگذاری ۵۰ درصدی سهم صادرات گلستان به ترکمنستان را جمله طرح های توسعه اقتصادی و صادرات کالای غیرنفتی استان در آینده برشمرد.

گلستان جزو سه استان برتر کشور در رشد اقتصادی کشور

استاندار گلستان گفت: این استان شمالی جزو سه استان برتر دارنده رشد بالای اقتصادی است.

وی یادآور شد: طی ۲ سال اخیر ، سرمایه گذاری در بخش صنعت رشد یافته و بخش کشاورزی هم به رغم خشکسالی رشد مثبت است.

وی ادامه داد: کم کردن فاصله سرانه درآمد ساکنان گلستان از هدف‌های مهمی است که تحقق آن با سرمایه‌گذاری ۲ سال اخیر به میانگین کشوری نزدیک شده است.

استاندار گلستان گفت: به خاطر خشکسالی شدید، تامین آب شرب ساکنان استان به سفره‌های زیرزمینی وابستگی ۹۹ درصدی دارد که این رقم در سال‌های گذشته ۹۵ درصد بود

زنگانه افزود: اعتبارات تخصیص به طرح‌های آبرسانی گلستان در ۲ سال آخر دولت گذشته ۱۳۷ میلیارد ریال بود که این رقم در دولت سیزدهم برای شهرهای دارای تنش آبی استان با افزایش ۵۰ درصدی به ۶ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی تخصیص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت سد نرماب مینودشت را یکی از نشانه‌های توجه ویژه دولت به ساکنان گلستان دانست و گفت: تاکنون ۹۷ هزار میلیارد ریال برای ساخت این طرح از محل منابع مختلف تخصیص یافته است.

استاندار گلستان ادامه داد: این استان نیازمند سرمایه گذاری برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و استفاده از آن در تامین نیاز آشامیدنی است.

زنگانه از پیگیری دریافت مجوز شیرین‌سازی آب دریای خزر برای برداشت ۷۲ میلیون مترمکعب و استحصال ۳۶ میلیون مترمکعب آب شرب، سرمایه گذاری در جذب افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال در حوزه فاضلاب و آماده بهره‌برداری از فاضلاب شهری گنبدکاووس در سفر رییس جمهور خبرداد.

زنگانه، اتمام لایروبی و اتصال خلیج گرگان به دریای خزر و بهره‌برداری دوباره اسکله بندرترکمن با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال، جشن برخورداری از طرح فیبرنوری درتمامی شهرهای استان با اعتبار هشت هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال، زهکشی ۱۴ هزار هکتار کشاورزی، تجهیز سامانه آبیاری نوین در سطح ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین کشاورزی ، بهره برداری از ۳۵ طرح منابع طبیعی، تکمیل و بهسازی راه های ارتباطی،بهره‌برداری از ۲ هزار و ۵۰۰ خانه روستایی و بیش از هزار و ۶۰۰ خانه شهری در قالب نهضت ملی مسکن را از مهم‌ترین طرح‌های آماده بهره برداری در سفر دوم رییس جمهور اعلام کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha