سرمایه‌گذاری ۵۵۰ هزار میلیارد ریالی در صنعت و معدن خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته دولت ۱۵ طرح صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۵۰ هزار میلیارد ریال در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حامد حسن‌نژاد روز پنجشنبه در نشست خبری دستگاه‌های اجرایی استان که همزمان با هفته دولت به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد افزود: طرح تولید کاغذ و مقوا، شمش طلای هیرد، کنسانتره آهن و طرح توسعه کویر تایر به میزان ۱۵ هزار تن افزایش ظرفیت از مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت است.

وی همچنین گفت: ذخایر معدنی کشف شده استان در حال حاضر هفت میلیارد تن است که این میزان در ابتدای دولت سیزدهم سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تن بوده و رشد ۸۰ درصدی داشته است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: حجم سرمایه‌گذاری صنعتی، معدنی و تجارت استان در حال حاضر ۱۲۳ هزار میلیارد ریال است که در ابتدای دولت سیزدهم ۵۰ هزار میلیارد ریال بوده و ۱۴۴ درصد در ۲ سال اخیر افزایش یافته است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۱ طرح نیمه تمام با سرمایه‌گذاری ۱۴۵ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد که از جمله می‌توان به طرح تولید شمش فولادی قاینات با اعتبار ۹۰ هزار میلیارد ریال اشاره کرد و پیش‌بینی شده تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

حسن‌نژاد اظهار کرد: ۷۵۰ معدن در استان به بهره برداری رسیده که این آمار در ابتدای دولت ۶۷۰ معدن بوده است.

سرمایه‌گذاری ۵۵۰ هزار میلیارد ریالی در صنعت و معدن خراسان جنوبی

وی گفت: در دولت سیزدهم تولید آهن اسفنجی قاینات با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن، تولید کنسانتره آهن طبس، سه واحد تولید شمش طلا در شهرستان‌های خوسف و نهبندان، تولید مس کاتدی در قاینات، تولید کنسانتره آهن در زیرکوه، تولید منیزیت کلسینه نهبندان و تولید مس کاتد سربیشه به بهره برداری رسید.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۰ واحد صنعتی استان دانش بنیان شده است گفت: افزایش ۲ برابری استخراج ذخیره کانسنگ طلا و اجرای طرح تحول زمین شناسی به وسعت ۱۵ هزار کیلومتر مربع برای اولین در استان از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: ۲۲۱ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در ۲ سال اخیر برگزار شده که هزار و ۲۵۰ مصوبه برای ۴۵۵ واحد صنعتی، معدنی و سرمایه‌گذاری استان داشته است و ۹۰ واحد صنعتی در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشتند.

حسن‌نژاد با اشاره به رشد ۲ و نیم برابری پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی استان گفت: مجموع تسهیلات سال گذشته ۸۵ هزار میلیارد ریال بوده که از محل تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ و رونق تولید پرداخت شده است.

وی افزود: پست ۴۰۰ کیلو ولت نهبندان هم از مهمترین اقدامات زیربنایی در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان است که در تامین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و برقرسانی به معدن و صنعت منطقه موثر خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha