استاندار: تعهد ۶۵ هزار واحدی مسکن هرمزگان تا پایان شهریورماه آغاز شود 

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با تاکید بر سرعت بخشیدن در انجام طرح‌های نهضت ملی مسکن گفت: تعهد ۶۵ هزار واحدی مسکن هرمزگان باید تا پایان شهریورماه جاری آغاز شود.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز پنجشنبه در نشست شورای مسکن استان هرمزگان که با حضور علیرضا مُهِلی نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، افزود: اگر نهایت تا پایان شهریورماه امسال قراردادهای احداث مسکن با پیمانکاران بسته شود، می توان تا پایان دولت این واحدهای مسکونی را تکمیل کرد، در غیر این‌صورت طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان تا پایان دولت به اتمام نخواهد رسید.

وی تصریح‌کرد: خود را ملزم کرده‌ایم که تا سفر رییس جمهور به استان، تمام ۶۵ هزار واحد تکلیفی را آغاز کنیم‌ و هیچ پروژه‌ی مسکن آغاز نشده در استان نداشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین فرمانداران را ملزم کرد که از طریق ابزارهای مختلف آورده‌ی اولیه ۴۰ میلیون تومانی مردم را دریافت و به پروژه‌های مسکن تزریق کنند.

دوستی بر لزوم تعریف مشوق‌هایی برای مردم جهت واریز سریع‌تر آورده‌ی خود در مشارکت احداث مسکن تاکید کرد و گفت: برای این مهم باید بستری تعریف شود تا محرکی برای مردم باشد و ابعاد آن نیز کامل برای مردم روشن و اطلاع‌رسانی شود.

مسکن جزیره بوموسی ویژه دنبال شود

استاندار هرمزگان در بررسی فرآیندهای آغاز نهضت ملی مسکن در جزیره بوموسی گفت: احداث مسکن در این جزیره باید به صورت ویژه دنبال شود، چرا که توسعه این جزیره امر رهبر معظم انقلاب است و دولت نیز نگاه ویژه‌ای در این حوزه داشته است و تجهیزات مورد نیاز نیز برای این موضوع تامین خواهد شد.

دوستی با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن در احداث عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن، عنوان‌کرد: فصل پاییز و زمستان پیش‌رو فرصت طلایی احداث مسکن در استان هرمزگان است و اگر نتوان در این زمان کار را به جایی رساند، تورم سالیانه و کمبود نیروی انسانی ماهر، هزینه‌های خانه‌سازی در استان را افزایش خواهد داد.

ساماندهی بازار مسکن کلید خورده است

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات نیز در این نشست، اظهار کرد: طبق مصوبه هفتمین نشست شورای عالی مسکن و تاکید رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، ساماندهی بازار مسکن توسط کارگروه تنظیم بازار مسکن کلید خورده است که نوزدهمین مقصد برای این امر هرمزگان بوده است.

علیرضا مُهِلی افزود: این کار ابتدا از شهرهای جدید پردیس، پرند و هشتگرد آغاز شد که خوشبختانه منجر به کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت مسکن در این شهرها شد و تاثیر آن روی بازار مسکن تهران نیز کاهش ۳.۸ درصدی قیمت مسکن بود.

وی عنوان‌کرد: سامانه ملی اجاره بها در حال راه‌اندازی است و در آن به طور دقیق به مردم اعلام خواهد شد که ملک طبقه چهارم بدون آسانسور یا آسانسوردار یا انباری فلان منطقه چه قیمتی دارد و هیچ‌کس اجازه نخواهد داشت، خارج از فرمول سامانه ملی اجاره بها ملکی را اجاره بدهد.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات، با اشاره به وجود افزون‌بر ۱۸۱ هزار و ۴۸۰ واحد صنفی مشاور املاک در کشور گفت: حدود ۳۰ هزار بازرسی در کشور انجام شده است که در این راستا ۲ هزار و ۹۸۶ واحد متخلف صنفی مشاور املاک در کشور پملپ شده و تاکنون ۱۳هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال جرائم تعزیراتی اخذ شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha