۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 85208889
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوستر ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی رونمایی شد/ ارسال حدود ۶ هزار اثر به دبیرخانه

ساری- ایرنا- پوستر ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی، درآیینی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درمحل دبیرخانه این اشکواره درشهرستان آمل رونمایی شد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، رییس اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون حدود شش هزار اثر از هنرمندان و فعالان بخش فرهنگی از سراسر کشور به دبیرخانه ششمین دوره این اشکواره در شهرستان آمل ارسال شده است.
حسین جوادی افزود: آثار دریافتی از حدود ۳ هزار هنرمند در شش بخش "رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، کودک ونوجوان و داستان کوتاه" بوده که در دو ماه گذشته به دبیرخانه این اشکواره ملی ارسال شد.
وی، بیشترین تعداد آثار دریافتی را مربوط به بخش عکس، شعر و داستان بیان کرد و گفت: یکی از نکات برجسته این دوره ارسال بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ اثرمحتوایی بخش کودک ونوجوان دربخش های مختلف بوده که ازاین تعداد بیش از ۲۰۰ اثر به دور دوم راه پیدا کرده است.
رییس اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی، موضوع برگزاری " امام حسین(ع) و مدافعان حرم " اعلام واضافه کرد: این دو موضوع مهم ومحوری در پنج دوره گذشته این اشکواره تا به دوره ششم ثابت مانده است.

جوادی، با بیان اینکه ششمین دوره اشکواره ملی فرهنگی هنری اشکواره حسینی روزهای ۱۶ تا ۲۷ شهریوراعلام کرد وگفت: با توجه استقبال خوب هنرمندان برای شرکت دراین اشکواره، زمان ارسال اثار به دبیرخانه تا دهم شهریورماه تمدید شد.
وی افزود: اثرمنتخب از سوی هیات داوران از ۱۶ شهریور با نمایش آثارتئاترخیانی و به مرور بخش های دیگراین اشکواره درمجتمع های فرهنگی وهنری، نگارخانه ها واماکن زیارتی شهرستان آمل برای شهروندان وعلاقمندان این بخش ها اکران خواهد شد.

پوستر ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی رونمایی شد/ ارسال حدود ۶ هزار اثر به دبیرخانه

رییس اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی همچنین با اشاره به اینکه با هماهنگی وپیگیری هایی که با سازمان فرهنگ وارتباطات وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با رایزن های فرهنگی برخی کشورها برای حضور علاقمندان شرکت کننده از کشورهای مختلف شده است، تصریح کرد: درسال گذشته آثاری از هنرمندان پنج کشور سوریه، امارات، فرانسه وآفریقای جنوبی وترکیه دریافت شده وپیش بینی می شود، امسال نیز ازهمین کشورها اثربه دبیرخانه جشنواره تا قبل از پایان مهلت ارسال آثار دریافت شود.
جوادی، هدف از برگزاری اشکواره فرهنگی هنری حسینی را جریان سازی فرهنگی و هنری از حماسه درس آموز عاشورا بیان کرد و ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) یکی از مصادیق جهاد تبیین است، که می‌تواند برای تمامی‌های سنی یک الگوی مهم و تأثیر گذار باشد.

وی تصریح کرد: با زبان هنر حرف زدن همیشه برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها اثرگذارتر خواهد بود به خصوص در موضوعات مهم عقیدتی که زبان هنر می‌تواند مرزبندی‌ها را کنار بزند.
وی، از اشکواره فرهنگی هنری حسینی به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی، مذهبی درسطح کشور بیان کرد و یادآورشد، با توجه به استقبال خوب و چشمگیر مردم و هنرمندان از پنج دوره قبلی این اشکواره، تلاش خواهد شد تا از ظرفیت هنر و رسانه برای انتقال مفاهیم متعالی نهضت عاشورا به نسل جوان جامعه ایرانی و حتی فرامنطقه ای اقدام کرد.

پوستر ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی رونمایی شد/ ارسال حدود ۶ هزار اثر به دبیرخانه

اشکواره فرهنگی هنری حسینی با زبان هنر دربین مردم باورپذیرشد
همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این آیین گفت: برگزاری اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی در راستای رسالت مهمی آن که همراه کردن مردم با موضوع امام حسین (ع) و نشرمفاهیم ارزش های قیام کربلا به نسل آینده بوده، با زبان هنر توانسته درباورپذیری مردم اهتمام داشته باشد.
احسان آهنگر افزود: ترویج فرهنگ حسینی با توجه به هجمه هایی که علیه دین و مذهب در جامعه در حال رخ دادن است، ضروری است و برگزاری چنین اشکواره هایی می تواند اطلاعات مفید به مخاطب بدهد.
وی ادامه داد : برگزار کنندگان جشنواره نباید تنها به جمع آوری آثار و انتخاب و معرفی آثار برتر اکتفا کنند، بلکه به نظرم رسالت اصلی چنین جشنواره هایی تازه پس از برگزاری آن شروع می شود و آن هم بازنشر آثار برتر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت : باید تدابیری اندیشیده شود تا آثار دریافتی در دبیرخانه جشنواره های فرهنگی مانند اشکواره حسینی در اختیار عموم مردم قرار گیرد تا از طریق مطالعه آنها تاثیرات لازم بر زندگی و اعتقادات مردم دیده شود.
آهنگر، با بیان اینکه اشکواره حسینی با دو ویژگی منحصربه فرد خود ازجمله " اتصال به عاشورا و نگاه مسئولان برگزارکننده درسطح شهرستان آمل باعث ماندگاری آن شده است، گفت: خوشختانه اهتمام جدی که درشهرستان آمل با توجه به سابقه وپیشینه تاریخی آن وجود دارد، هر سال بهتر از سال قبل تر ازآن درحال برگزاری است.
وی همچنین از اشکواره حسینی به عنوان یکی از بهترین برنامه های حوزه فرهنگی و دینی یاد کرد و گفت: ترویج دستاوردهای ارزشمند و درس آموز محرم و قیام کربلا در حوزه هنری با توجه به هجمه‌های ناجوانمردانه استکبار در نفوذ فرهنگی علیه مسلمان به خصوص ایران اسلامی، خلأ این برنامه‌های فاخر احساس می‌شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه متأسفانه اصلاً اوضاع مالی و معیشتی اهالی فرهنگ وهنر را اصلاً خوب نمی بینم، تصریح کرد که اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان بیشترین ضربه از پیامدهای ناشی بیماری کرونا و تعطیل شدن فعالیت‌های فرهنگی و هنری وارد شد که امیدواریم پس از محرم و صفر و کاهشی شدن بیماری کرونا شاهد رونق گیری برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha