حدود ۶ هزار میلیارد ریال طرح‌ مخابراتی خراسان‌شمالی بهره برداری شد

بجنورد-ایرنا- مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: پنج هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال طرح در بخش های مختلف مخابرات استان طی عملکرد دولت اجرا و به بهره‌برداری رسید.

رسول علی اصغرپور روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکهزار و ۸۳ طرح طی عملکرد دولت در بخش های مختلف مخابراتی شهرها و روستاهای خراسان شمالی بهره برداری شد.

وی افزود: توسعه اینترنت فیبر خانگی، توسعه و راه اندازی اینترنت بسیار پرسرعت، توسعه اینترنت پرسرعت، توسعه فیبرنوری روستایی (USO) از جمله این طرح ها است.

علی اصغرپور با بیان اینکه توسعه زیرساخت های ارتباطی پایدار و پرسرعت در مناطق روستایی از اولویت های دولت است، گفت: سرمایه گذاری ها در این حوزه نشان می دهد که عزم دولت برای رفع مشکلات ارتباطی در دوردست ترین روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان جدی است.

بهره برداری از ۱۲۳ پروژه مخابرات در هفته دولت

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی با اشاره به پروژه های افتتاح شده در هفته دولت گفت: ۱۲۳ طرح عمرانی این شرکت با اعتبار ۶۴۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت امسال در استان افتتاح شد که بیشترین آن به ترتیب در بجنورد با ۳۲ طرح، اسفراین با ۲۳ طرح و شیروان با ۲۱ طرح به بهره برداری رسید.

وی توسعه فیبرنوری روستایی به طول ۵۸ کیلومتر، ساخت یک سایت جدید همراه اول، راه اندازی ۱۱ مرکز اینترنت پرسرعت، توسعه اینترنت فیبر خانگی، توسعه سیستم های انتقال برای ۲۶ روستا، توسعه شبکه فیبرنوری استان به طول بیش از ۲۳ کیلومتر و توسعه فیبر سازمان ها و دستگاه های اجرایی را از مهمترین این طرح ها عنوان کرد.

علی اصغرپور گفت: ارتقای اینترنت پرسرعت همراه اول در ۱۷ سایت، طرح فیبر خانگی و طرح اینترنت پر سرعت در ۲۱ مرکز از دیگر طرح های افتتاح شده در هفته دولت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha