به گزارش خبرنگار ایرنا، استقرار میز خدمت در محلات با هدف دیدار با مردم مهمترین راهبرد دولت مردمی سیزدهم است و بر این اساس فرماندار مهاباد به همراه شماری از مدیران دستگاههای اجرایی هر هنفته در یک محله حاضر شده و به مشکلات و مطالبات مردم پاسخ میدهند که شهروندان ضمن ابزار خوشحالی بر ضرورت استمرار چنین برنامههایی تاکید دارند.
حضور میدانی مدیران در مناطق مختلف شهری، بر روند خدمات رسانی به مردم تاثیر قابل محسوسی داشته بطوریکه درخواست برای حضور آنان در دیگر مناطق از طریق مختلف از سوی مردم اعلام شده است.
در این دیدارها مناطق محروم و کم برخوردار و همچنین روستاهای دور افتاده و کم جمعیت که اغلب فاقد دهیاری هستند در اولویت حضور مسوولان قرار گرفته و همین امر بر استقبال بیشتر مردم از این رویه افزوده است.
محله «پشت تب» یکی از محلات کم برخوردار و پر جمعیت مهاباد در سالهای اخیر مورد توجه مسوولان بوده و گزارشهای رسانهها از مسایل و مشکلات آن به اطلاع مسوولان رسیده که همین امر باعث شد تا میز خدمت مدیران اجرایی شهرستان مهاباد هفته جاری در این محله برپا شود.
در این برنامه شهروندان با مراجعه حضوری در مسجد محل با در دست داشتن درخواست و مدارک شخصی مطالبه خود را به مسوول مربوطه انتقال دادند.
یکی از مراجعه کنندگان در این میز خدمت به خبرنگار ایرنا گفت: حضور مسوولان به ویژه فرماندار در بین مردم و پاسخگویی به مسایل و مشکلات آنان بدون واسطه موجب رضایت شهروندان شده و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.
بهنام دارند، اضافه کرد: انتظار داریم تصمیماتی که در این دیدارها گرفته میشود به صورت جدی تا پای نتیجه پیگیری شود تا مردم نسبت به رفع بخشی از مشکلات امیدوار شوند.
به گفته وی، اغلب مشکلات مردم حاشیه شهر مربوط به دستگاههای خدمات رسان است چرا که مناطق محروم اغلب دارای بیشترین جمعیت بوده و تسریع در خدمات رسانی به آنان میتواند رضایت عموم را بدنبال داشته باشد.
یکی از دیگر از مراجعه کنندگان که به وضعیت نانوایی و صفهای طولانی آن اعتراض داشت به فرماندار مهاباد گفت: هر ۲ روز یکبار باید چند ساعت وقت گذاشت تا بتوان نان مورد نیاز خانواده را در این گرما و زیر آفتاب تهیه کرد.
عایشه بلالی افزود: از متولیان امر درخواست دارم یا سهمیه آرد نانوایی این محله را اضافه کرده یا در کنار آن چند نانوایی این منطقه را موظف به افزایش شیفت کاری کنند.
فرماندار مهاباد که پا به پای دیگر مدیران دستگاههای اداری و البته پرکارتر از آنها به مردم جواب میداد قبل از پایان کار میز خدمت ادارات در مسجد صلاح الدین ایوبی به میان خبرنگاران آمد و درباره اهمیت و چگونگی این برنامه توضیحاتی ارائه کرد.
حسن عباسی گفت: در اتاق مدیران باید به روی مردم باز باشد و خواستههای آنان باید با آغوش باز مورد بررسی قرار گیرد.
وی تاکید کرد: به مدیران شهرستانی از روز اول ورود به مهاباد تاکید کردم در اتاق خود را به روی مردم باز نگه دارند و دستکم هفتهای یک روز با مردم دیدار و ملاقات حضوری و چهره به چهره داشته باشند.
وی با بیان اینکه پاسخگویی مدیران در برابر مطالبات مردم ضروری است، افزود: علاوه بر این، تمام مدیران ملزم هستند میز خدمت را در محل برپایی نماز جمعه دایر کرده و مشکلات مردم را بررسی و پیگیری کنند.
عباسی با بیان اینکه امروز نیز به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت، میز خدمت با هدف خدمت به مردم در شهرستان برپا شده است، یادآور شد: مدیران در صورت امکان باید مشکلات را رفع کنند اما اگر خواستهای خلاف قانون باشد باید متذکر شوند این مشکل با توجه به چه بند و مادهای خلاف است تا متقاضی و درخواست کننده نیز متقاعد شود.
همچنین در حاشیه برگزاری میزخدمت فرماندار وِیژه مهاباد به همراه مسوولان از کوچهها و معابر این محله بازدید کردند.
مسایل مربوط به توسعه فضای آموزشی، آسفالت و ساماندهی معابر، اختصاص سهمیه مازاد آرد برای نانواییها و توسعه فضای سبز از عمده موارد مطرح شده از طرف شهروندان این محله بود.
همچنین در کنار برگزاری میز خدمت در مناطق مختلف شهری بازدید از روستاهای دور افتاده و محروم نیز به صورت هفتگی توسط فرماندار ویژه مهاباد و مدیران اجرایی انجام میشود که با جلب رضایت اهالی روستاها روبه رو شده است.
روستاهای بخش مرکزی و خلیفان هر هفته میزبان مسوولان مهابادی هستند و اهالی این روستاها میتوانند مشکلات و دغدغههای خود مستقیم با آنها مطرح و پیگیر خواستههای خود باشند.
مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت روستایی در ۲ بخش خلیفان و مرکزی دارد.
نظر شما