۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85207928
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مانور ساعت صفر در فرودگاه زنجان برگزار شد

۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹
کد خبر: 85207928
مانور ساعت صفر در فرودگاه زنجان برگزار شد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: مانور ساعت صفر به منظور ارتقای آمادگی پاسخگویی به حوادث و سوانح احتمالی با حضور تیم های عملیاتی هلال احمر در فرودگاه زنجان برگزار شد.

حکمت الله هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مانورهای عملیاتی منجر به ارتقا و رشد حداکثری نیروهای امدادی و عملیاتی در حوادث و وضعیت‌های اضطراری و پرخطر می شود.
وی اظهار داشت: برگزاری مانور در فرودگاه زنجان هر ۲ سال یکبار با حضور امدادگران، نجاتگران و با به کارگیری یک فروند بالگرد امداد و نجات بر اساس سناریو فرضی در فرودگاه با همکاری هلال‌ احمر استان برگزار می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان خاطرنشان کرد: این مانور فرضی با اهداف ارزیابی برنامه‌ها و شیوه‌های برخورد در وضعیت اضطراری مشخص شده، ارزیابی، رفع نقص احتمالی و همچنین فراهم کردن امکانات و تجهیزات امدادی، افزایش هماهنگی هلال‌ احمر با دیگر دستگاه ها و ارتقای توانایی و آمادگی نیروهای درگیر در هنگام بحران برگزار شد.
هاشمی خاطرنشان کرد: همکاری در امداد و نجات، جابه‌جایی و انتقال مصدومان و جان‌ باختگان به مراکز درمانی و قضایی از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.
وی ادامه داد: مانور تمرین ۲ سالانه فرودگاه زنجان با حضور تیم‌های واکنش سریع، تیم آنست و تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال‌احمر استان زنجان به منظور شناسایی بهتر ابعاد حوادث و سوانح‌ احتمالی برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha