۱۵ زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان آزاد شدند

بندرعباس - ایرنا - رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: پرونده ۱۵ زندانی محکوم به قصاص در این استان از ابتدای سالجاری تا پایان مردادماه امسال با پیگیری مسوولان قضایی و تلاش اعضای شورای حل اختلاف به صلح و سازش منجر شده است.

ه گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی روز چهارشنبه افزود: این مددجویان در نتیجه اجرای پویش‌های مردمی «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» و «به احترام امام رئوف(ع) می‌بخشم» پس از دریافت رضایت اولیای دم از مجازات رهایی یافته و به زندگی بازگشتند.

وی تصریح کرد: ۲ مورد اخیر از این پرونده‌ها، در نتیجه اعزام اعضای هیئت صلح و سازش شورای حل اختلاف زندان بندرعباس به استان سمنان و شهرستان میناب و پس از برگزاری نشست‌های متعدد با اولیای دم، رضایت آن‌ها گرفته شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان با قدردانی از اعلام رضایت اولیای دم اظهار کرد: اشاعه فرهنگ صلح و سازش و اعمال عفو و گذشت یکی از اصول بنیادین در فرهنگ اسلامی است که دستگاه قضایی نیز به منظور گسترش آن در سطح جامعه تلاش می‌کند.

قهرمانی خاطرنشان کرد: در راستای تاکید رییس قوه قضاییه مبنی بر لزوم تحکیم مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، کارگروه‌های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در پرونده‌های قصاص از سال گذشته در دستگاه قضایی استان هرمزگان تشکیل شده و اعضای این گروه‌ها با پایش این پرونده‌ها و استفاده از ظرفیت علما، روحانیان، متنفذان و معتمدین محلی و خیران و نهادهای مردمی به منظور اصلاح و مصالحه تلاش می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha