کشاورز: برنامه‌ریزی ۲ میزبانی جهانی در نیمه دوم سال انجام شده است

تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون تنیس ایران درباره روند میزبانی‌های نیمه دوم سال گفت: ما باید تعداد رویدادها را بالا ببریم و می‌خواهیم در نیمه دوم سال حداقل ۲ طور جهانی مردان داشته باشیم که طبق پیش بینی‌های ما حداقل ۱۸ کشور در آن‌ها حضور پیدا می‌کنند. 

شاهرخ کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص میزبانی رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۴ سال سطح A آسیا اظهار داشت: مسابقات قاره‌ای برای بازیکنان زیر ۱۴ سال برگزار می‌شود؛ هر سال ۴ میزبانی در منطقه‌های مختلف قاره داده می‌شود که خئشبختانه این بار توانستیم این میزبانی را کسب کنیم. در این مسابقات شانس بالایی برای میزبان وجود دارد زیرا فاصله زیادی بین کشورهای هر منطقه است و تعداد کشورهای شرکت کننده پایین می‌آید و از ططرفی بازیکنان ایرانی شانس بیشتری در این مسابقات خواهند داشت.

وی ادامه داد: همین مسابقه‌های قاره‌ای یک فرصت برای برترین‌های کشور است تا بتوانند با دریافت امتیاز و جایگاه جهانی، در رقابت‌های گرنداسلم شرکت کنند. در حال حاضر فدراسیون جهانی در حال برنامه برای راه‌اندازی گرنداسلم زیر ۱۴ سال هم است و حضور در این رقابت‌ها ملزم به داشتن رنک بالاست که در چنین مسابقاتی بدست می‌آید.

دبیر فدراسیون تنیس ایران با اشاره به روند تنیسورهای کشور عنوان کرد: به نظرم پس از به وجود آمدن حال و هوای خوب و تازه تنیس همه بچه‌ها و بازیکنان جان تازه گرفتند و در حال تلاش بیشتر برای پیشرفت هستند. انرژی خوبی در تنیس شکل گرفته و در همه بازیکنان پخش شده است و فکر می‌کنم با این روحیه، نه تنها در این مسابقات گرید A آسیا بلکه در همه میزبانی‌ها و رقابت‌هایی که پا بگذاریم، جزو نفرات برتر خواهیم بود.

وی افزود: هر رده سنی یک سری طرفدار خاص برای خودش دارد و این را خودم در بچه‌های در این سن و سال دیدم که خیلی پیگیر مسابقات هستند و بهتر می‌توانند با هم ارتباط بگیرند. خود مردم بعد از اطلاع رسانی ما از مسابقات حمایت می‌کنند و در مسابقات حاضر می‌شوند و ورزشکاران را تشویق می‌کنند. رسانه ملی هم مسابقات ما را تا حد امکان پوشش می‌دهد و این علاقه مردم به تنیس نیز که حتی بین ورزشکاران حرفه‌ای رشته‌های دیگر نیز وجود دارد، موجب پیگیری مسابقات می‌شود.

کشاورز درمورد میزبانی‌های آینده تینس گفت: مسابقات طور جهانی مردان ۸ سال در ایران برگزار نشده بود و با این حساب تواستیم فدراسیون جهانی را متقاعد کنیم که میزبانی‌های خوبی را در ایران داشته باشیم. ما اولین میزبانی را در کیش برگزار کردیم که ارزیابی سطح A برای آن انجام شد و همه بازیکنان مخصوصا خارجی‌ها نیز بسیار راضی بودند. ما باید تعداد رویدادها را بالا ببریم و می‌خواهیم در نیمه دوم سال حداقل ۲ طور جهانی مردان داشته باشیم که طبق پیش بینی‌های ما حداقل ۱۸ کشور در آن‌ها حضور پیدا می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha