۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶
کد خبر: 85207834
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵ هزار متر مربع از بایگانی ادارات استان‌های خراسان «آزادسازی» شد

مشهد- ایرنا- مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور گفت: ۳۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع از بایگانی ادارات استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی مربوط به یک دهه گذشته آزادسازی شده است.

به گزارش ایرنا، مجتبی محمودی روز چهارشنبه در نمایشگاه دستاوردهای هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: یکی از وظایف سازمان اسناد و کتابخانه های ملی آزادسازی بایگانی و آرشیو راکد ادارات است و از این میان اسناد ارزشمند شناسایی شده و اسناد غیر ضروری معدوم می شود.

وی اضافه کرد: مرکز اسناد و کتابخانه ملی نهادی است که نگاهبان حافظه ملی و نماد هویت ملی ایرانیان است، کتاب و اسناد تاریخی که بال‌های هویتی مردم هستند در این مرکز نگهداری می‌شوند.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور خاطر نشان کرد: گردآوری اسناد و میراث ماندگار مکتوب، نگهداری مناسب و مرمت اسناد، سازمان‌دهی و فهرست‌نویسی، نمایه‌سازی و دیجیتال‌سازی آن‌ها، ارائه خدمت به پژوهشگران و اشاعه اسناد به مردم از وظایف این سازمان است.

وی افزود: با فراخوان عمومی اسناد و کتب قدیمی در ماه‌های اخیر میراث‌های مکتوب مرتبط با تاریخ استان‌های خراسان جمع‌آوری شده است.

محمودی گفت: همچنین در تاریخ شفاهی به سراغ مفاخر مشهد رفته‌ایم و درصدد گردآوری اسناد در اختیار مردم هستیم.

وی بیان داشت: ارائه بیش از ۲۴ هزار جلد نسخه تمام متن کتاب کودک و نوجوان و متن کامل نشریات دوره قاجار به بعد به صورت برخط از خدمات این سازمان است.

مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال شرق کشور که در مشهد مستقر است، این مرکز که در سال ۱۳۸۸ راه اندازی شد، مسوولیت نگهداری از اسناد دستگاههای دولتی و شبه دولتی استانهای سه گانه خراسان را بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha