۴ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبر: 85207831
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین و پاکستان رزمایش هوایی برگزار می‌کنند

۴ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبر: 85207831
چین و پاکستان رزمایش هوایی برگزار می‌کنند

تهران - ایرنا - وزارت دفاع ملی چین به تازگی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نیروی هوایی این کشور با همکاری نیروی هوایی پاکستان به زودی سری جدید رزمایش مشترک هوایی "شاهین" را برگزار خواهد کرد .

به گزارش روز شنبه ایرنا، در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای روزنامه گلوبال تایمزچین امروز(شنبه چهارم شهریور) منتشر شد آمده است که رزمایش هوایی «شاهین ۱۰» بین چین و پاکستان،از اواخر ماه جاری میلادی(آگوست) تا اواسط سپتامبر در چین برگزار می شود.

چین و پاکستان از سال ۲۰۱۱ تا کنون تقریبا هر سال رزمایش مشترک شاهین را برگزار کرده اند و نهمین دور این رزمایش در آذر ماه سال ۱۳۹۹ به میزبانی پاکستان برگزار شد.

چین و پاکستان رزمایش هوایی برگزار می‌کنند
تصویری از رزمایش هوایی مشترک شاهین ۹ با مشارکت نیروهای هوایی چین و پاکستان

«ظهیر احمد بابر» فرمانده نیروی هوایی پاکستان در دیدار اخیرش با «لی شانگفو» وزیر دفاع ملی چین گفته بود: اسلام آباد مایل است با پکن در زمینه آموزش خلبان‌های پاکستانی، نگهداری تجهیزات و هواپیما و حل چالش‌های امنیتی موجود در منطقه همکاری داشته باشد.

در جریان سفر وزیر دفاع چین به پاکستان در آذرماه ۱۳۹۹ دو کشور پیمان توسعه همکاری‌های دفاعی امضا کردند.

چین و پاکستان همکاری های نظامی نزدیک دارند ودر بخشی از این همکاری های، جنگنده های JF-۱۷ چینی در پاکستان تولید می شود.

روابط اسلام‌آباد و پکن را می توان رابطه‌ای تاریخی و ریشه دار توصیف کرد که از ابتدای رقابت راهبردی با دهلی‌نو به عنوان موتور محرکه مهمی در آن نقش داشته است و همزمان فراز و نشیب بی وقفه در روابط شکننده آمریکا و پاکستان نیز عاملی در تقویت هر چه بیشتر روابط پاکستان با چین محسوب می شود.

دو کشور علاوه بر نقطه نظرات متعدد سیاسی و دیپلماتیک، در سال های گذشته روابط نظامی - امنیتی گسترده‌ای را برقرار ساخته‌اند. به عنوان مثال پاکستان تنها کشور خارجی است که در خاک چین با این کشور مانورهای مشترک نظامی برگزار کرده و همچنان برنامه های مشترک گسترده‌ای را به پیش می برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha