جلوه ای از خدمت‌رسانی ریگانی‌ها به زائران اربعین حسینی از پاکستان

کرمان- ایرنا- دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان ریگان واقع در جنوب شرق استان کرمان با اشاره حضور خادمیاران این نهاد در مرز ریمدان و استقبال زائران پاکستانی اربعین گفت: در نخستین روز از خدمات‌رسانی خادمیاران به بیش‌از ۱۰۰ زائر خدمات‌رسانی انجام شد.

علی فرامرزی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به استقرار موکب طریق الحسین (ع) ریگان در مرز ریمدان (گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان واقع در شهرستان دشتیاری سیستان و بلوچستان) افزود: خادمیاران رضوی به مدت ۱۰ روز به زائران پیاده‌روی اربعین در این مرز خدمات‌رسانی انجام خواهند داد.

وی همچنین تصریح کرد: با هماهنگی و انسجام خوب با مسئولان و خیران شهرستان، برای برپایی موکب‌ها در مرز ریمدان و در کربلای معلا برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

دبیر کانون خدمت رضوی ریگان بیان کرد: تعدادی از خادمیاران رضوی شهرستان با حضور در موکب ثارالله ریگان در کربلای معلا به زائران پیاده‌روی اربعین در طول مسیر نیز خدمات‌رسانی انجام خواهند داد.

جلوه ای از خدمت‌رسانی ریگانی‌ها به زائران اربعین حسینی از پاکستان

به گزارش ایرنا، هرسال زائران زیادی از پاکستان عازم مراسم اربعین در کشور عراق می شوند که خدمات رسانی به بخش مهمی از آنان از طریق نهادهای استان کرمان انجام می گیرد و این درحالی است که این زائران در مسیر عبور از کرمان نیز در موکب های متعدد این استان میزبانی می شوند.

زائران اربعین حسینی دومین بیتوته مسیر یکهزار و ۵۶۰ کیلومتری کشور پاکستان تا کرمان را به میزبانی مردم دیار کریمان سپری می‌کنند. امسال میزبانی کرمانی ها از زائران پاکستانی حرم اهل بیت تنها به استان کرمان خلاصه نمی شود و خادمان زائران اربعین حسینی(ع) نیز به‌صورت داوطلبانه، با مجموعه‌ای مجهز از ماشین‌آلات و وسایل موردنیاز به کمک مواکب مردمی در مرز «ریمدان» رفته‌اند.

همچنین شهرداری کرمان بخشی از خدمت رسانی به این زائران را در مرز ریمدان برعهده گرفته است و کاروان تجهیزات این نهاد چندروز پیش عازم مرز شد.

شهرستان ریگان در ۲۸۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد و مرز ریمدان نیز در ۱۲۰ کیلومتری شرق چابهار واقع در دشتیاری سیستان و بلوچستان واقع‌شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha