۶۰ میلیارد ریال صرف نوسازی زیرساخت‌های انتقال خون مازندران شد

نوشهر - ایرنا - مدیرکل انتقال خون مازندران گفت : در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانش بنیان، زیرساخت ها و تجهیزات این نهاد نوسازی شده است.

عبدالله محمد فیروزجایی روز چهارشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در گفت و گو با ایرنا افزود : اعتبارات تملک دارایی این نهاد در این دولت ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهارداشت : در راستای تاکیدات رییس جمهور مبنی بر این که مدیران باید نگاه تحولی و انقلابی و مردمی داشته باشند، مجمع خیرین استان شکل گرفته که پیوست آن خیرین ۱۳۰ میلیارد ریال به انتقال خون مازندران کمک کردند.

این مقام مسوول افزایش نیروهای در قالب طرح را از دیگر دستاورد ۲ سال اخیر فعالیت دولت سیزدهم برشمرد و خاطرنشان کرد : در ۱۶ ماه گذشته ۱۰ نفر نیروی انسانی جذب انتقال خون این استان شده است.

مدیرکل انتقال خون استان مازندران تصریح کرد : در این مدت همچنین ۶ درصد شمار مراجعه کنندگان به انتقال خون افزایش داشته که به میزان ۳۲۸ هزار و ۵۴۰ نفر رسیده است.

فیروزجایی تصریح کرد : اهدای خون طی ۲ سال گذشته ۲۷۰ هزار و ۶۶۰ واحد بوده که هشت درصد در توزیع خون و فرآورده های خوبی رشد داشته است.

۶۰ میلیارد ریال صرف نوسازی زیرساخت‌های انتقال خون مازندران شد

به گفته وی در زمینه اخذ پالاکت خون با ۴۰ درصد افزایش به ۱۵۹ هزار و ۹۵۶ واحد رسیده است.

مدیرکل انتقال خون استان مازندران یادآور شد : همچنین در خصوص سلول های بنیادین نیز صد درصد به اهداف ترسیم شده دست یافتیم و امید است در آینده روند موجود تلاشهای صورت گرفته نیز ادامه داشته باشد.

وی قدمت انتقال خون مازندران را ۴۴ سال اعلام و اضافه کرد : در زمان حاضر ۶ مرکز خون گیری و ۶ پایگاه خون گیری و سه اتوبوس سیا خون گیری در این استان فعالیت دارد، بنابرین مصرف خون این استان به علت گردشگرپذیر بودن مازندران بسیار بالاست.

فیروزجایی تصریح کرد : بیش از ۱۴ هزار بیمار خاص در این استان بسر می برند که نیاز به اهدای خون مستمر دارند این در حالی است که این نهاد ۴۷ بیمارستان فعال این استان را زیر پوشش دارد.

وی اعتبار اختصاص یافته مصوب سفر استانی دولت به این استان را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : در هفته دولت امسال سردخانه انتقال خون غرب مازندران در تنکابن راه اندازی می شود.

مدیرکل انتقال خون مازندران ادامه داد: در ساری نیز مرکز فرآورده های انتقال خون را با کمک خیرین احداث کردیم که قرار است در این هفته افتتاح شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha