۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱:۳۳
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85207433
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

طرح دادگاه بین‌المللی درباره روسیه حمایت شرکای اوکراین را جلب نکرده است

تهران- ایرنا- یک مقام اوکراینی اذعان کرد که طرح برپایی دادگاه بین‌المللی درباره روسیه نتوانسته است حمایت شرکای اوکراین را جلب کند.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، آندری سمیرنوف معاون دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین سه‌شنبه گفت: دکترین حقوق بین‌الملل گروگان ژئوپولیتیک و سیاست جهانی شده است. برخی شرکای ما بیم آن دارند که این مساله روندی علیه آنها ایجاد کند زیرا خود آنها کارزارهای نظامی در خارج از کشور دارند.

دولت کی‌یف بارها خواستار برگزاری دادگاهی درباره روسیه شده و ارتش روسیه را به کشتار غیرنظامیان متهم کرده است.

مقام‌های روسیه همواره تاکید کرده‌اند که هدف عملیات نظامی ویژه آنها غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی اوکراین بوده و حملات نظامی صرفا تاسیسات نظامی را هدف قرار داده است.

آنها می‌گویند که تنها عاملی که باعث شده است غیرنظامیان از اقدامات کی‌یف لطمه ببینند عملکرد نادرست سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین است.

روسیه تاکید کرده که محاکمه باید در انتظار نمایندگان رژیم کی‌یف باشد و در آینده اقدامات آنها به عنوان افراطی و تروریستی شناسایی خواهد شد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که غرب نیز نمی‌تواند خود را از آنچه رخ می‌دهد مبرا بداند.

وی افزود که غرب رژیم کی یف را ایجاد کرد و اکنون از حملات ترویستی و افراطی اوکراین حمایت مالی می‌کند.

این در حالی است که در ماه مارس، دیوان کیفری بین‌المللی حکم بازداشت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری و ماریا لووا بلوا کمیسر حقوق کودکان روسیه را به اتهام تسهیل اخراج اجباری هزاران کودک از اوکراین به روسیه صادر کرد، جایی که بسیاری از آنها تحت سرپرستی خانواده‌های روسی قرار گرفته‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha