۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۳۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85207308
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نمایشگاه تخصصی کشاورزی در کردستان برپا شد+ فیلم

۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۳۵
کد خبر: 85207308
نمایشگاه تخصصی کشاورزی در کردستان برپا شد+ فیلم

سنندج-ایرنا- نهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، باغداری، دام، طیور،شیلات و ماشین آلات مربوطه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کردستان در سنندج برپا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بعد از وقفه ای پنج ساله، نمایشگاه تخصصی بخش کشاورزی شامگاه سه‌شنبه ۳۱ مرداد در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کردستان با حضور ۴۴ شرکت از هفت استان کشور گشایش یافت.

از تعداد شرکت های مشارکت کننده در این نمایشگاه ۱۷ شرکت از استان کردستان و ۲۷ شرکت هم از استان های تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، البرز، اصفهان و کرمانشاه است.

کالاهای ارائه شده در این دوره نمایشگاه شامل ماشین آلات و ادوات کشاورزی، تجهیزات آبیاری، خوراک دام، بذر و کود، سم شیمیایی، تولید کننده پوشش سقف،تولیدات گیاهی، محصولات فرآوری شده دام و طیور و لوله های پلی اتیلن است.

در طول چهار روز برگزاری این نمایشگاه هر روز کارگاه های آموزشی برای بازدیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی برگزار می شود و در این کارگاه های قرار است آخرین دستاوردها و دانش روز و مسائل مربوط به افزایش عملکرد و تولید محصول سالم توسط مدرسان متخصص حوزه مربوطه ارائه شود.

نمایش توانمندی های بخش کشاورزی کشور در سنندج

افتتاحیه این نمایشگاه با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و کشاورزان استان برگزار شد و در این مراسم معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان اظهار کرد: این نمایشگاه فرصت ارزشمندی برای به نمایش گذاشتن فناوری های نوین و ارائه بهترین محصولات کشاورزی و با عملکرد بالا است.

عبدالله رشیدی پور اضافه کرد: کردستان ظرفیت بالایی در تولیدات زراعی و باغی دارد و کسب رتبه های برتر در این بخش ها در سطح کشور گواهی بر این مدعاست.

وی بیان کرد: این استان با توجه به داشتن موقعیت آب و هوایی و خاک مطلوب، قابلیت پیشرفت بیشتر در بخش کشاورزی را دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان ادامه داد: اگرچه به دلیل توسعه شهری و بسیاری مسائل دیگر وسعت اراضی کشاورزی طی دهه های اخیر نسبت به گذشته کاهش یافته است ولی تولید همراه با علم و دانش و بهره مندی از فناوری های نوین موجب شده نه تنها کاهش تولید در این بخش را نداشته بلکه شاهد افزایش آن باشیم.

رشیدی پور با اشاره به اینکه مرزهای باشماق و سیرانبند دروازه مهم و با ارزشی برای توسعه صادرات کشور و به تبع استان است، گفت: می طلبد تلاش بیشتری برای رونق صادرات محصولات کشاورزی در استان انجام شود.

برپایی نمایشگاه های تخصصی برای اتصال حوزه تولید به صادرات

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این مراسم اظهار کرد: یکی از دستورکارهای کارگروه توسعه صادرات استان تصویب مصوبه برپایی نمایشگاه های تخصصی و عمومی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان است.

بختیار خلیقی با اشاره به اینکه براساس این مصوبه امسال ۱۴ عنوان نمایشگاه در استان برپا خواهد شد، اضافه کرد: پانزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی به همت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه افزون بر ظرفیت های کردستان در بخش های معدن ، مرز و گردشگری یکی از مزیت های مهم استان بخش کشاورزی است، بیان کرد: نمایشگاه های تخصصی در راستای توسعه محصولات صادرات محور برپا می شوند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ میلیارد دلار مبادلات تجاری در این استان انجام شده که بیش از ۴۴۰ میلیون دلار آن مربوط به صادرات استان است.

استفاده از یافته های علمی منجر به ثبت رکورد تولید گندم در کردستان شد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه کشاورزی محور توسعه استان است، اظهار کرد: کردستان نخستین استان کشور است که در اجرای طرح جهش تولید از یافته های نوین استفاده کرده و همین منجر شد به ثبت رکوردی در تولید و خرید تضمینی گندم در این استان شده است.

پژمان باختر با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه در حرکت کشاورزی به سمت دانش بنیان شدن بسیار تاثیرگذار است، افزود: در همه زیربخش های کشاورزی دستاوردهای علمی و دانش بنیان به بهره برداران منتقل می شود که با این اقدام امید می رود در تولید دیگر محصولات کشاورزی هم شاهد ثبت رکوردهای بیشتری باشیم.

وی خبر از بهره برداری از طرح پرواربندی در شهرستان دهگلان داد و اظهار کرد: امروز در جلسه ای که استاندار و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بنیاد مستعضفان داشتند اعلام شد که طرح پرواربندی ۱۰ هزار راسی با سرمایه گذاری این بنیاد در آینده ای نزدیک در شهرستان دهگلان به بهره برداری می رسد.

پانزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، باغداری، دام، طیور،شیلات و ماشین آلات مربوطه از ۳۱ مرداد تا سوم شهریور هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای بازدید علاقمندان است.

نمایشگاه‌های بین‌المللی استان کردستان واقع در سنندج، بلوار مستضعفین، جنب میدان میوه و تره بار است.

شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کردستان متعلق به سه تشکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج، اتاق تعاون و خانه صنعت و معدن کردستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha