۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85206915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجتمع هزار تنی پرورش ماهی "الیگودرز" آماده واگذاری به بخش خصوصی است

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل شیلات لرستان گفت: زیرساخت های مجتمع یک هزار تنی پرورش ماهی سردآبی شهرستان "الیگودرز" آماده واگذاری به متقاضیان بخش خصوصی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل شیلات لرستان، "کیارش بیرانوند" روز سه شنبه اظهار داشت: تمامی زیر ساخت های این مجتمع پرورش ماهی در منطقه شول آباد الیگودرز تکمیل شده است و با راه اندازی آن زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: همزمان با هفته دولت امسال، ۲ مزرعه پرورش ماهی با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار میلیارد ریال در این استان افتتاح می‌شود و چندین مجتمع خاویاری و سردآبی به زودی کلنگ زنی و وارد فاز اجرا خواهد شد.

به گفته مدیرکل شیلات لرستان اردیبهشت ماه امسال نیز هفت هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های آبزی پروری و ایجاد بازارچه ماهی در استان اختصاص یافت و قرارداد این امر با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) منعقد شده است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۷۰۰ مزرعه پرورش ماهی در لرستان وجود دارد که سالانه بیش از ۳۰ هزار تن ماهی از این مزارع تولید و به بازارهای فروش داخلی و خارجی عرضه می شود و چنانچه به ظرفیت های آبزی پروری آن توجه بیشتری شود، می تواند نویدبخش افزایش چند برابری تولید و اشتغال باشد.

طبق اظهارات کارشناسان، برای تولید پنج تن ماهی سردآبی یک شغل به‌صورت مستقیم و ۲ شغل به صورت غیرمستقیم ایجاد می‌شود و در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش شیلات استان فعالیت دارند که این امر گواه بر ظرفیت بی نظیر اشتغالزایی حوزه شیلات در این استان خوش آب و هوا و مستعد است.

دوم تا هشتم شهریور ماه به مناسبت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha