مراودات اقتصادی و تجاری بنگلادش و ایران گسترش می‌یابد

اردبیل - ایرنا - سفیر بنگلادش در ایران گفت: همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین ۲ کشور ایران و بنگلادش مطلوب بوده و تلاش می‌کنیم این همکاری‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، منجورول کریم خان چودری روز سه‌شنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان اردبیل که در محل اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، افزود: ظرفیت اقتصادی و صنعتی ۲ کشور بسیار بالا است و دو کشور با هم‌افزایی می‌توانند از این ظرفیت‌ها به طور مطلوب استفاده کنند.

وی اظهار کرد: خیلی از فعالان اقتصادی ایران و بنگلادش اطلاعات کافی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دو طرف در زمینه‌های مختلف ندارند و تلاش می‌کنیم این ظرفیت‌ها را به فعالان اقتصادی و تجاری ۲ کشور معرفی کنیم.

کریم خان چودری ادامه داد: بنگلادش و ایران قرابت‌های فرهنگی زیادی با یکدیگر دارند که مهم‌ترین آن اسلامی بودن و پایبندی به اعتقادات و ارزش‌های اسلامی است.

سفیر بنگلادش در ایران افزود: در گذشته معرفی اسلام در بنگلادش از طریق ایرانی‌ها انجام شده و حتی زبان رسمی بنگلادش در قدیم الایام زبان فارسی بود که ما به آن ارج می‌نهیم.

وی با بیان اینکه اردبیل به لحاظ کشاورزی، گردشگری و اقتصادی ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد ، گفت: در بازدیدی که از شهرک صنعتی اردبیل داشتیم واحدهای تولیدی بزرگی در این استان فعال است که محصولات با کیفیت، تولید و روانه بازار می‌کنند.

امکان افزایش تراز تجاری ایران و بنگلادش به ۱۰۰ میلیون دلار وجود دارد

حسین پیرموذن ، رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل هم در این نشست با بیان اینکه این استان خواهان توسعه روابط اقتصادی با کشور بنگلادش است، گفت: در بنگلادش این تصور وجود دارد که ظرفیت و قابلیت‌های ایران تنها معطوف به نفت و گاز است حال آنکه کشور ما در تمام زمینه‌ها به‌ویژه بخش کشاورزی و گردشگری پیشرو بوده و ضروری است که ما این توانمندی‌ها را به فعالان اقتصادی و تجاری بنگلادش معرفی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تراز تجاری ایران و بنگلادش پایین است و می‌توانیم با تعامل بیشتر تراز تجاری ۲ کشور را به بالای ۱۰۰ میلیون دلار برسانیم.

پیرموذن گفت:طی هفته‌های اخیر خواهرخواندگی اردبیل را با یکی از شهرهای چین امضا شد و در این نشست هم خواهرخواندگی اردبیل را با یکی از شهرهای بنگلادش امضا می‌کنیم.

وی اظهار کرد: فعالان اقتصادی و تجاری استان اردبیل خواهان همکاری و تعامل بیشتر با فعالان تجاری بنگلادش هستند و لازم است زمینه‌های لازم برای توسعه مراودات ۲ کشور فراهم شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha