۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85206829
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید آزمایشی میلگرد در کارخانه "صدر فولاد" خرم آباد به ۲ هزار تن رسید

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: تولید آزمایشی میلگرد در کارخانه احیا شده " صدر فولاد" خرم آباد طی سه ماه گذشته به ۲ هزار تن رسیده است.

به گزارش ایرنا، "بهمن جعفری" روز سه شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه "صدر فولاد" اظهار داشت: این واحد یک شرکت بزرگ صنعتی است که خطوط آن امکان تولید ۲۰۰ هزار تن انواع میلگرد را در اندازه های مختلف دارد.

وی افزود: این کارخانه سال‌های گذشته به دلیل سوء مدیریت‌ و اختلافات بین شرکا به ورشکستگی رسید و به دلیل عدم اجرای تعهدات مالی سرمایه گذار به سیستم مالی، تعطیل شد که سال گذشته با پیگیری‌های استاندار لرستان، در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هشت مصوبه پیگیری شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه صدر فولاد، ۱۶۸ فقره چک برگشتی و بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال بدهی به سیستم بانکی و دستگاه‌های خدمات‌رسان استان دارد، تاکید کرد: ستاد تسهیل این پروژه را تعیین تکلیف کرد و فرصتی به سرمایه‌گذار داده شد.

جعفری یادآور شد: همچنین ۱۶۸ چک این واحد در شورای تامین مطرح و به سیستم بانکی به ویژه بانک مرکزی اعلام شد تا فرصتی به سرمایه‌گذار جدید داده شود تا بتواند بحث اورهال ( چک و راه اندازی دستگاه ها) و سایر موارد فنی کارخانه را اجرا کند که این مهم نیز اجرا شده است.

وی با اشاره به انجام تعیین تکلیف بدهی های این شرکت ادامه داد: مشکل انشعاب برق این واحد نیز از سوی شرکت برق منطقه‌ای باختر برطرف و به انشعاب دائم تبدیل شد و مجموعه های مختلف به همراه دولت، نهایت همکاری را با این کارخانه داشته اند تا به چرخه تولید و صادرات برگردد بنابراین انتظار می رود از این پس سرمایه گذار به تعهدات خود عمل نماید.

به گزارش ایرنا، کارخانه صدر فولاد خرم‌آباد که یکی از واحدهای موفق صنعت لرستان به شمار می رفت در سال ۹۶ تعطیل شد و سردی کوره‌های آن زندگی ۱۸۰ تا ۲۰۰ کارگری را در برگرفت که همچنان در انتظار گرمای دوباره کوره ها و زندگی خود هستند.

این کارخانه در زمان فعالیت سالانه ۶۰۰ هزار تن تولید داشت و در برهه ای که گفته می شد قرار است این میزان تولید ۲.۵ برابر شود نه ‌تنها وعده توسعه کارخانه محقق نشد بلکه مسایلی همچون بدهی های بانکی و کاهش تولید، موجب تعطیلی کارخانه شد و دست کارگران از سفره های جمع و جور کارگری هم کوتاه شد.

در حالیکه علل تعطیلی صدر فولاد از زبان مسوولان، مشکلات و بدهی بانکی و ناتوانی سرمایه گذار عنوان می شد همزمان یکی از اصلی ترین دلایل رکود در این کارخانه توسط مدیران و هیات مدیره آن، نبود سرمایه در گردش کافی عنوان شد.

گرچه جلسات پر تب و تاب ماه های اولیه مسوولان پس از تعطیلی کارخانه امیدی در دل ها روشن کرد اما در نهایت، صدر فولاد با انبوهی از مشکلات از یاد رفت و در عمل کار نتیجه بخش و مفیدی برای راه اندازی دوباره کارخانه صورت نگرفت.

در این مدت مسوولان بازیدهای مختلفی داشتند و با توجه به سخنان سرمایه گذار و اختیارات خود وعده های متفاوتی را برای راه اندازی صدر فولاد داشتند و سال ۱۴۰۰ چندین بار وعده راه اندازی این کارخانه توسط مسوولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مردم نویده داده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha