۱۴ واحد خوابگاه متاهلی دانشگاه محقق اردبیلی به بهره‌برداری رسید

اردبیل - ایرنا - ۱۴ واحد خوابگاه دانشجویان متاهل دانشگاه محقق اردبیلی با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آستانه هفته دولت به بهره‌برداری رسید و کلنگ احداث ۸۹ واحد دیگر در محوطه این مرکز علمی به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز سه‌شنبه در آئین افتتاح خوابگاه‌های دانشجویان متاهل دانشگاه محقق اردبیلی ابراز امیدواری کرد با حمایت وزارتخانه و پیگیری مسئولان محلی روند احداث خوابگاه‌های نیمه‌کاره و جدید نیز تسریع شود.

علی خطیبی همچنین در آئین کلنگ‌زنی خوابگاه‌های دانشجویان متاهل در محوطه دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: این پروژه‌ها از لحاظ اعتبارات مشکلی نخواهد داشت و مسئولان امر در وزارتخانه متبوع و استان اردبیل با جدیت، کار را پیگیری کنند.

دکتر اسماعیل چمنی ، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز درباره این طرح‌های عمرانی تصریح کرد: امروز در آستانه هفته مبارک دولت ۱۴ واحد خوابگاه متاهلی با ۷۵۰ متر مربع زیربنا احداث شده از سوی محسنی‌راد خیر اردبیلی و نیز آزمایشگاه سازه و شبیه‌سازی زلزله برای سنجش استحکام سازه‌ها با ۵۴۵ متر مربع زیربنا مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: نظیر این آزمایشگاه اگر امروز احداث شود، هزینه‌ای حدود ۷۰۰ میلیارد ریال خواهد داشت اما این پروژه را قبلا آغاز کرده و به سرانجام رساندیم و امیدواریم با حمایت‌های مالی وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به توسعه آن اقدام کنیم.

او درباره کلنگ‌زنی ۲ بلوک خوابگاه دانشجویان متاهل نیز اظهار کرد: بلوک اول شامل ۵۶ واحد در ۲ طبقه با سه هزار متر مربع زیربنا و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده و بلوک دوم هم با ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه از سوی یک خیر در چهار طبقه شامل ۵۶ واحد با سه هزار متر مربع زیربنا احداث خواهد شد.

در این آئین‌ کلید ۲ واحد خوابگاه متاهلی به عنوان نمادین به ۲ زوج دانشجو واگذار شد و مادر یک دانشجوی دختر فوت شده دانشگاه محقق اردبیلی نیز با دعا برای شادی روح فرزندش، کلنگ احداث خوابگاه متاهلی خیّرساز را به زمین زد.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی و ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha