مانور آمادگی مقابله با مسافر قاچاق و گروگانگیری در بندر شهید رجایی برگزار شد

بندرعباس - ایرنا - مانور آمادگی مقابله با مسافر قاچاق و گروگانگیری بر روی کشتی در راستای ارتقای امنیت تسهیلات بندری در بندر شهید رجایی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مانور با هدف افزایش آگاهی کارکنان و خدمه کشتی از تهدیدهای مربوط به مسافر قاچاق بر روی کشتی، ارزیابی نحوه واکنش کارکنان یگان حفاظت به گزارش مسافر قاچاق و گروگانگیری بر روی کشتی، تمرین رویه‌ها و روش‌های جستجو برای پیدا کردن مسافر قاچاق قبل از خروج کشتی از بندر، افزایش سرعت عمل نیروهای یگان حفاظت برای مقابله با گروگانگیری و آزادسازی گروگان و ارتقا تعامل میان اداره حراست و یگان حفاظت با یگان ویژه فراجا برگزار شد.

براساس برنامه از پیش طراحی شده، در ساعت ۸:۳۰ صبح فرمانده یک فروند کشتی در اسکله سه بندر شهید رجایی دستور جست و جوی کامل کشتی و آمادگی برای خروج از بندر را صادر می‌کند که افسر سوم کشتی در هنگام جست و جو، فردی غیرمجاز را در کشتی پیدا می‌کند.

فرد غیرمجاز با استفاده از سلاح گرم افسر سوم کشتی را گروگان گرفته و تهدید می‌کند که در صورت اطلاع رسانی به پلیس او را خواهد کشت و سپس مانور تا خلع سلاح و دستگیری فرد ذکر شده ادامه پیدا کرد.

در این مانور، ستاد امنیت دریانوردی بندر شهید رجایی، یگان حفاظت، یگان ویژه نوپو فراجا، اداره عملیات دریایی، بهداری و روابط عمومی مشارکت داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha