۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 85206518
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز نوآوری دانشکده شیمی دانشگاه امیرکبیر تاسیس می‌شود

تهران-ایرنا- رئیس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تاسیس مرکز نوآوری دانشکده شیمی این دانشگاه با همکاری شرکت نفت و گاز سرو در زمینه تولید کاتالیست ها خبر داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مجید عبدوس روز سه شنبه درمورد فعالیت های این دانشکده اظهار داشت: اخیرا دانشکده شیمی اقدام به راه اندازی مرکز نوآوری در قالب تفاهم‌نامه ای با شرکت نفت و گاز سرو کرده است. سنتز کاتالیست‌های جدید برای صنایع پتروشیمی، صنایع نفت و گاز از جمله محورهای این همکاری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در زمینه تولید کاتالیست‌ها پروژه‌های مشترکی را با برخی صنایع داریم، ادامه داد: همچنین پروژه هایی در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی در حال اجرا است و روی استاندارد سازی لوازم آرایشی فعالیت می کنیم.

عبدوس گفت: بیشتر دانش آموختگان دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شرکت‌های پتروشیمی، صنایع شیمیایی و شرکت‌های خصوصی لوازم آرایشی بهداشتی مشغول فعالیت هستند.

مرکز نوآوری دانشکده شیمی دانشگاه امیرکبیر تاسیس می‌شود

وی با بیان اینکه در واقع تربیت دانشجو، تربیت کارشناس برای شرکت های دانش بنیان و صنایع شیمیایی کشور است، افزود: انجام پروژه‌های مشترک با شرکت های دانش بنیان، حمایت از دانشجویان المپیادی و دانشجویان ممتاز، از جمله اقدامات موثردانشکده شیمی محسوب می شود.

رئیس دانشکده شیمی دانشگاه امیرکبیر درباره همکاری با سایر دانشگاه‌ها گفت: تا کنون توانسته ایم با دانشگاه علوم پزشکی ارتش، تفاهم‌نامه‌ همکاری داشته باشیم.

عبدوس افزود: ۲۵۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این دانشکده در گرایش‌های کارشناسی ارشد شیمی ‌فیزیک، شیمی کاربردی، شیمی آلی، شیمی تجزیه و شیمی معدنی مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه در مقطع دکتری در گرایش شیمی کاربردی دانشجو جذب می‌کنیم، گفت: اکثر تحقیقات این دانشکده در زمینه پروژه های کاربردی مورد نیاز در صنایع شیمیایی کشور است.

وی یادآور شد: این دانشکده درصدد پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی و پیگیر صدور مجوز برای آن است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: در بین دانشکده‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بیشترین تعداد مقالات توسط محققان دانشکده شیمی به چاپ رسیده است که نزدیک به ۴۰۰ مقاله در سال توسط اساتید این دانشکده در مجلات معتبر بین المللی ISI به چاپ می رسد.

وی گفت: ۵۰ کتاب توسط محققان دانشکده شیمی در انتشارات داخلی و خارجی منتشر شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha