۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۱۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85206403
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار تن نهاده دامی بین عشایر خراسان‌شمالی توزیع شد

بجنورد-ایرنا- معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: هزار تن نهاده دامی به منظور عبور از بحران خشکسالی در قالب عرضه مدت دار نهاده اخیرا بین عشایر استان توزیع شد.

مهدی خانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عرضه مدت دار نهاده دامی، اقدام حمایتی دولت برای عشایر است تا در شرایط خشکسالی و کاهش بارندگی ها، مشکلات تولید گوشت قرمز عشایر به حداقل برسد.

وی افزود: تاکنون ۴۳ نفر از عشایر خراسان شمالی با ثبت نام در سامانه بازارگاه نسبت به دریافت نهاده مدت دار برای حمایت از تولید و استفاده حدود ۱۰ هزار راس دام سبک اقدام کرده اند.

معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی ادامه داد: عشایر با ثبت نام در این سامانه، نهاده مدت دار دریافت می کنند و چهار ماه بعد از دریافت نهاده، بهای آن را پرداخت می کنند و یا در قبال نهاده، گوشت تحویل دولت می دهند.

خانی با اشاره به طرح های بهره برداری شده در هفته دولت امسال گفت: فاز اول طرح آبرسانی پایدار عشایری شهید یوسفی _جیرانسو و هوشان در هفته دولت افتتاح شد.

وی افزود: با بهره برداری از فاز اول این طرح، ۵۵ کیلومتر از تردد تانکر های آبرسانی سیار به محله های عشایری جیرانسو در قشلاق کاهش یافت.

معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی یادآور شد: برای اجرای این طرح ۹۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و بیش از ۱۲۰ خانوار عشایر از مزایای آن بهره مند شدند.

خانی با اشاره به افتتاح راه عشایری محله تکل کوه در هفته دولت گفت: اصلاح و مرمت، شن ریزی و تسطیح این راه عشایری به طول ۴.۷ کیلومتر به مبلغ هفت میلیارد ریال انجام شد.

به گزارش ایرنا، عشایر خراسان شمالی ۶۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۲۵ درصد گوشت استان، شش درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می کنند.

سرانه دام عشایر خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری است و به طور میانگین هر خانوار عشایر این استان ۱۳۰ راس دام سبک دارد که این سرانه در کشور ۱۰۰ راس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha