۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۱۹
کد خبر: 85206346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰ دستگاه آمبولانس جمعیت هلال احمر از مرز مهران وارد عراق شد

ایلام - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با اشاره به آخرین تمهیدات هلال احمر برای اربعین، گفت: ۸۰ دستگاه آمبولانس جمعیت هلال احمر از مرز مهران وارد عراق شده است.

"غلامرضا علیمحمدی" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هلال احمر یک مجموعه غیردولتی عام المنفعه است که ماموریت های آنرا کارکنان و داوطبان این جمعیت انجام می دهند و داوطلبان این جمعیت در سه حوزه جوانان، نوجوانان و میانسالان، هلال احمر را در اجرای ماموریت ها یاری می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با اشاره به اینکه در استان برای شرایط عادی ۱۶ پایگاه امداد و نجات در استان فعال است، افزود: در ایام اربعین حسینی در راستای ارایه خدمات بهتر به زوار این تعداد به ۳۰ پایگاه در سطح استان در مسیرهای منتهی به مرز مهران افزایش یافته است.

علیمحمدی ابراز کرد: هلال احمر امسال با تمام توان با توجه به گرمای هوا برای خدمات رسانی در مرز مهران و آن سوی مرز آماده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ دستگاه آمبولانس، هفت دستگاه اتوبوس آمبولانس با یک هزار و ۴۰۰ نیرو از مرز مهران وارد عراق شده اند، افزود: در داخل استان ایلام ۳۰ پایگاه امداد و نجات مستقر شده و در کمتر از ۱۰ دقیقه نیروی های امدادی به حوادث احتمال رسیدگی می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام تصریح کرد: یک مرکز امداد و نجات با ۵۲ تخت در مرز مهران آماده خدمات رسانی در بخش درمان به زائران اربعین حسینی است.

علیمحمدی افزود: هلال احمر علاوه برخدمات درمانی و امدادی، برای اسکان زائران و خدمات اجتماعی نیز ورود کرده و در این بین یک هزار نیروی داوطلب آماده شده است.

وی تصریح کرد: با تفاهمی که با کشور عراق شده در صورت حوادث در آن سوی مرز و در صورت نیاز، نیروهای هلال احمر در مرز مهران بدون تشریفات برای خدمات رسانی وارد خاکم عراق می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: یک اردوگاه با کمک جمعیت هلال احمر برای اسکان زائران در پارک جنگلی چغاسبر برپا شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی ها، بیش از ۶۰ درصد زوار اربعین حسینی از مرز مهران تردد می کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha