۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۲۶
کد خبر: 85206296
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه: ۲ پهپاد اوکراینی در نزدیکی مسکو منهدم شدند

تهران- ایرنا- وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲ پهپاد اوکراینی در مسیر مسکو و در مجاورت پایتخت روسیه شناسایی و منهدم شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: دولت کی‌یف بامداد سه‌شنبه ۴ پهپاد را برای حمله به اهدافی در خاک روسیه روانه این کشور کرده بود که هر ۴ پهپاد شناسایی، سرنگون یا منهدم شده‌اند.

این بیانیه با اشاره به اینکه ۲ پهپاد اوکراینی که از سوی نیروی پدافند هوایی روسیه شناسایی شده بودند، توسط سامانه‌های جنگ الکترونیک این کشور هک شده و در منطقه بریانسک در غرب روسیه سقوط کردند، می‌افزاید: ۲ پهپاد دیگر توسط پدافند هوایی ارتش روسیه بر فراز منطقه مسکو شناسایی و منهدم شدند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این حملات پهپادی خنثی شده هیچ تلفاتی به همراه نداشته است.

سرگئی سوبیانین شهردار مسکو پیشتر در کانال تلگرامی خود نوشت: نیروهای پدافند هوایی روسیه ۲ پهپاد مهاجم را در ساعات اولیه روز سه‌شنبه سرنگون کردند. یکی از این پهپادها در نزدیکی کراسنوگورسک (یک شهر اقماری در مجاورت مرز شمال غربی مسکو) و پهپاد دیگر در نزدیکی شهرک چاستسی در غرب مسکو منهدم شده‌اند.

در همین ارتباط سرویس ترافیک هوایی روسیه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: فرودگاه ونوکووا مسکو پس از بسته شدن موقت (به دلیل حملات پهپادی به مسکو) در بامداد روز سه‌شنبه کار خود را از سر گرفته است و پروازهای ورودی و خروجی به این فرودگاه به حالت عادی بازگشته است.

این بیانیه می‌افزاید: پروازهای ورودی و خروجی از فرودگاه‌های شرمتیوو و دوموده‌دوو مسکو نیز که در ساعات اولیه روز سه‌شنبه به‌طور موقت متوقف شد، کمی بعد روال عادی خود را از سر گرفته‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha