هشدار وزارت خزانه داری دولت بایدن به شرکتی آمریکایی درباره تحریم‌های ایران

نیویورک- ایرنا- دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) به شرکت صنایع غذایی این کشور نئوجن در رابطه با نقض تحریم‌های ایران هشدار داده است.

به گزارش ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده که در خصوص فعالیت این شرکت به دلیل ارائه آزمایش ژنومیک به یک نهاد غیر مرتبط آمریکایی که با یک طرف ایرانی در زمینه دامپزشکی در ارتباط بوده، تحقیق کرده است.

این شرکت قبلا فاش کرده بود که در ۶ مارس ۲۰۲۰ از سوی دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) در احضاریه ای دریافت کرده و « این دفتر متعاقباً یک تحقیق داخلی انجام داده و این شرکت اطلاعات مربوط به آزمایش ژنومی خاص ارائه کرده و در مورد خدمات ارائه شده به یک طرف غیر مرتبط مستقر در آمریکا که در فعالیت های دامپزشکی با یک طرف ایرانی در ارتباط بوده، توضیح داده است.»

این شرکت همچنین اعلام کرد که تحقیقات وزارت خزانه داری آمریکا در خصوص نقض تحریم های ایران بدون صدور جریمه به پایان رسانده است.

شرکت نئوجن مستقر در میشیگان در زمینه صنایع فرآوری مواد غذایی، پروتئین حیوانی و کشاورزی و همچنین زمینه های علوم زیستی و سم شناسی خدمات ارائه می دهد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا ۲۴ مرداد ماه با تاکید بر مثبت بودن توافق میان تهران - واشنگتن درباره تبادل زندانیان اعلام کرد:هیچ چیز در م