رفع آسیب‌های اجتماعی بدون همراهی مردم ممکن نیست

ارومیه - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: اگر همراهی و همیاری مردم نباشد رفع آسیب‌های اجتماعی در جامعه هم ممکن نیست.

به گزارش ایرنا، افشار کبیری روز دوشنبه در پنجمین جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی افزود: تجربه نشان می‌دهد در دنیا دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند از پس آسیب‌های اجتماعی برآمده و آنها را رفع کنند.

وی بسترسازی برای فعالیت خیرین را ضروری خواند و اظهار کرد: امروز با ابرچالش اعتیاد مواجه هستیم و سالیان سال با وجود سیاست گذاری و برنامه‌ریزی آمار این چالش افزایش یافته و رفته رفته تنوع مواد مخدر و مصرف آن به شکل خانمانسوز، جامعه را آزار می‌دهد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: در تمامی برنامه‌های مدنظر اگر همراهی و همیاری مردم نباشد هیچ دولتی نمی‌تواند در این حوزه‌ها موفق عمل کند.

کبیری گفت: در حوزه اعتیاد هم همینطور است حدود سه دهه است شعار مبارزه با اعتیاد را سر می‌دهیم در حالیکه برای عملی شدن این مهم باید جامعه محور باشیم و شکل گیری جامعه محوری تشکل، مرکز نیکوکاری و یا سازمان مردم نهادی نقطه شروع می‌خواهد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: جامعه محوری هیات موسس و هیات امنایی می‌خواهد که شروع کننده باشد و یک هسته مردمی می‌طلبد.

معاون دادستان ارومیه نیز در این جلسه با بیان اینکه جامعه ما امروز به کمپ‌های با امکانات بیشتر و بزرگتر نیازمند است از اعضای حاضر خواست هرکدام در هر زمینه‌ای تخصص دارند اعم از درمان، آموزش و اشتغال وارد عمل شوند. ساریخانلو اظهار کرد: تا حالا معتاد را از صحنه جامعه جمع کرده و در یک مکان بسته برای مدتی نگهداری می‌کردیم ولی امروز باید طبق آنچه در قانون مبارزه با مواد مخدر آمده و به آن تاکید شده پس از کمپ به فکر ایجاد اشتغال، حرفه آموزی و مهارت آموزی برای او باشیم و اقدام کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha