۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۱۲
کد خبر: 85205605
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال: از عملکرد النی رضایت داریم

تهران- ایرنا- نایب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال گفت: نایب قهرمانی تیم ملی بسکتبال زنان ایران دیدگاه‌های کشورهای دیگر را تغییر داد. آنها در سبک دیگری ظاهر شده بودند.

فتانه ملک در گفت‌وگو با ایرنا، درباره نایب قهرمانی تیم ملی بسکتبال زنان در مسابقات کاپ B آسیا، اظهار داشت: از اردیبهشت ما اردوهای تیم ملی را با مربیان داخلی آغاز کردیم. همزمان هم منتظر ورود النی کاپوچیانی به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان بودیم. زیرا به توافق رسیده بودیم و فدراسیون تلاش زیادی برای پیدا کردن این سرمربی کرد تا بتواند شرایط تیم را درک کند و در جهت توسعه تیم ملی موثر باشد. وی از اواخر اردیبهشت ماه به تیم ملی بسکتبال زنان پیوست. النی برنامه‌ها را اعلام و در بدو ورود ارزیابی کرد که باید برنامه‌های بدن‌سازی با خواسته‌های او تطبیق یابد.

وی افزود: این مربی دو بار در روز یک جلسه ویژه با پست های ۴ و ۵ تیم ملی بسکتبال زنان برگزار می‌کرد و بعد از سه روز، نصف روز به دختران استراحت می‌داد و دوباره تمرینات را از سر می‌گرفت. وی با دخترانی که باید به شهرستان می‌رفتند و امتحان داشتند همراهی و آنها را تشویق می‌کرد تا در کنار ورزش به تحصیل هم اهمیت دهند. النی به لحاظ روانشناسی بسیار خوب بازیکنان و شرایط محیط را درک می‌کند. و واقعا از عملکرد او رضایت داریم.

نایب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال عنوان کرد: تمرینات را به صورت مستمر و جدی پشت سر گذاشتیم و تمام کادر فنی زحمات زیادی در این مدت کشیدند. النی تاکید داشت که باید دیدارهای تدارکاتی داشته باشیم. بنابراین چندین تورنمنت را بررسی کردیم و بهترین گزینه جام ویلیام جونز بود که کشورهای آسیایی سطح یک در آنجا حضور داشتند و به همین دلیل سعی کردیم تا شرایطی را فراهم کنیم که ایران در این دیدارها حضور یابد. قبل از جام ویلیام جونز نیز بازیکنان به دیدار تدارکاتی اردن رفتند و چهار بازی داشتند. در آن دیدارها النی توانست به ترکیب‌هایی که در پست‌های مختلف فاعی و حمله دست دست یابد. بازیکنان را محک بزند.

وی خاطرنشان کرد: برد و باخت در دیدارهای تدارکاتی مهم نبود و بلکه بازیکنان باید بیشتر شرایط خود را با تیم تطبیق می‌دادند. بعد از آن تمرینات را به شکل ویژه تر ادامه دادند از جام ویلیام جنوز مستقیم به کاپ آسیا بروند. در این جام با ۱۴ بازیکن حضور داشتند و ۱۲ بازیکن به کاپ آسیا اعزام شدند. ما در سطح ب بودیم و در سال‌های گذشته دختران ایران در رده هشتم آسیا قرار می‌گرفتند. دیدارهای ویلیام جونز سبب شد تا بازیکنان اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند و خود را برای کاپ آسیا آماده کنند.

ملک یادآور شد: دیداری ویلیام جونز سبب شد تا بازیکنان اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند و حتی مربیانی که در کنار النی کار می‌کردند به سطح بهتری دست یابند. دختران ما با خودباوری و اعتماد به نفس در کاپ آسیا حضور یافتند. تمرین بازیکنان به مدت دو ماه و نیم مدت زمان زیادی نیست تا دختران به سطح مناسب برسند؛ اما شرایط مناسب فراهم شد تا کشورهای دیگر برای بار دیگر ایران را بشناسند و در آسیا خود را مطرح کنند. در واقع نایب قهرمانی دختران ایران دیدگاه‌های کشورهای دیگر را تغییر داد. آنها در سبک دیگری ظاهر شدند و مستقیما به نیمه‌نهایی صعود کنند.

وی ادامه داد: در نهایت با شکست اردن به فینال راه یافتیم و در رقابت با اندونزی نوانستیم این تیم را را ببریم و دختران ایران با شایستگی و تنها اختلاف یک امتیازی نتوانستند قهرمان شوند و به کاپ ای آسیا راه یابند. النی بعد از این بازی‌ها گفت که تیم ملی بسکتبال زنان ایران تمام تلاش خود را برای طی کردن این مسیر کردند. مطرح شدن دوباره تیم ایران بعد از ۵۰ سال در سطح آسیا و دیدن بازی‌های متفاوت نسبت به گذشته اتفاق خوب و بزرگ بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha