کرمان آماده اجرای طرح نمونه کشوری «سلامت خانواده» است

کرمان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه طرح سلامت خانواده از هفته دولت در استان های کرمان و کردستان به عنوان پایلوت (نمونه)کشوری به مرحله اجرا در خواهد آمد گفت: آمادگی ها برای اجرای این طرح ایجاد شده و پزشکان خانواده، ماما، کارشناسان تغذیه و بهداشت و درمان در اجرای آن حضور فعال خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جعفری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح سلامت خانواده که پیش از این در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت اجرا می شد از آغاز هفته دولت به عنوان پایلوت در شهرهای جیرفت، بم، بردسیر، رفسنجان و سیرجان اجرا می شود و حدود ۲ ماه بعد در ۵۹ شهر دیگر نیز به مرحله اجرا خواهد رفت.

وی اظهار داشت: طرح سلامت خانواده در سایر شهرها و شهرستان های استان کرمان نیز بعد از اجرا در شهرهای پایلوت در سایر مناطق استان کرمان اجرایی شود.

جعفری با بیان اینکه وزارت بهداشت مصمم به اجرای طرح پزشک خانواده شهری و این در حالی‌ است که همه روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار خانوار دارای پزشک خانواده هستند اظهارداشت: ماهانه ۲۵۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی مجری طرح پزشک خانواده روستایی استان کرمان پرداخت می‌ شود.

وی گفت: همچنین در طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر مناطق مختلف بلوک بندی و دسته بندی می شوند که با اجرای این طرح به ازای هر هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر از افراد جامعه یک مراقب سلامت مشغول به کار شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در طرح سلامت خانواده از توان بخش خصوصی و پزشکان دولتی نیز بهره برده می شود گفت: در این طرح، سلامت خانوارها به طور مرتب تحت پیگیری و نظارت قرار می گیرد.

وی از وجود هزار و ۲۰۰ خانه بهداشت در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: ۲ هزار بهورز در این مراکز مشغول فعال هستند.

کرمان آماده اجرای طرح نمونه کشوری «سلامت خانواده» است

وجود یک میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه شده سلامت در کرمان

این مسئول همچنین گفت: وجود یک میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه شده سلامت در این استان موجب ایجاد یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تعهد مالی ماهانه این سازمان به موسسه های درمانی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه شدگان سلامت در سال حدود بیش از هشت میلیون مرتبه به مراکز درمانی طرف قرارداد این بیمه مراجعه می کنند افزود: هزار و ۷۰۰ موسسه درمانی نیز در این راستا به بیمه شدگان خدمات ارائه می کنند.

تفاوت آمار فرزندآوری شمال و جنوب کرمان

وی با بیان اینکه زوج های نابارور زیرپوشش بیمه ‌ای رایگان بیمه سلامت قرار می گیرند گفت: این سازمان در دوران بارداری و پنج سال بعد از تولد فرزند نیز افراد را زیرپوشش بیمه ای قرار می دهد.

جعفری از تقبل هزینه های سالانه سه مرتبه آی‌. وی. ‌اف برای درمان نازایی در زوج‌ های نابارور توسط بیمه سلامت تا سن ۴۹ سالگی در بانوان خبر داد و گفت: این بیمه هزینه درمان ناباروری را تا ۹۰ درصد متقبل می شود.

حدود ۳۰ هزار زوج نابارور در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد ۱۲ هزار زوج برای درمان ناباروری به مراکز درمانی مراجعه کرده ‌اند

وی همچنین با تاکید بر اینکه آمار فرزندآوری در شمال کرمان نسبت به جنوب کمتر است تصریح کرد: حدود ۳۰ هزار زوج نابارور در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد ۱۲ هزار زوج برای درمان ناباروری به مراکز درمانی مراجعه کرده ‌اند.

این مسئول با بیان اینکه بیمارستان های خصوصی مانند بیمارستان های دولتی از اول شهریور مکلف به تامین دارو و وسایل مورد نیاز بیماران هستند گفت: بیمارستان ها حق ارجاع همراه بیمار به بیرون از بیمارستان برای تهیه دارو تجهیزات و لوازم مورد نیاز را ندارند.

تسویه حساب های مالی مراکز درمانی توسط بیمه سلامت

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تسویه حساب بیمه سلامت با پزشکان خانواده، آزمایشگاه ها، مراکز درمانی و داروخانه ‌ها اشاره و تصریح کرد: تمام مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در سال گذشته پرداخت شده و در پرداخت مطالبات به‌روز هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha